Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Q: TV-out på Asus V3400TNT???
Fra : Peter

Dato : 18-01-01 21:21

Hej

Jeg har købt subj. brugt, men jeg kan ikke få TV-out til at virke.
Kortet har både video-in og -out, har dog kun testet video-out.
Jeg bruger nyeste drivere fra Asus (6.31) samt nyeste bios, og jeg
følger instruktionerne til punkt og prikke (sætte det til et tændt
fjernsyn - SVHS - sætte opløsningen til 640*480/800*600, osv.).

MEN DET VIRKER IKKE!!!

Hjælp?

- Peter Løkke

Fra : Bent Lund

Dato : 18-01-01 21:25

"Peter" <peters@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> følger instruktionerne til punkt og prikke (sætte det til et tændt
> fjernsyn - SVHS - sætte opløsningen til 640*480/800*600, osv.).

På mit V7700 skal man trykke CTRL+ALT+T for at slå over på TV'et. Se under
ASUS Control Panel "Display". Har du sat det til at være PAL-BGHI?

Hilsen

Bent

Fra : Peter

Dato : 18-01-01 21:31

Jeg kan overhovedet ikke slå over på TV.. Den påstår at der ikke er
nogen TV-encoder på kortet.
Mht. Pal/NTSC, så burde mit TV "æde" begge dele. Det gør det
ihvertfald fra mit V3-3000. I øvrigt kan jeg slet ikke indstille det i
kontrolpanelet. Det felt hvor det burde kunne gøres er gråt, og der
står intet.

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 19-01-01 07:37

On Thu, 18 Jan 2001 20:30:34 GMT, peters@indbakke.dk (Peter) wrote:

> [...]
>ihvertfald fra mit V3-3000. I øvrigt kan jeg slet ikke indstille det i
>kontrolpanelet. Det felt hvor det burde kunne gøres er gråt, og der

TV-out virker vist ikke med alle drivere. Jeg havde samme
problem med en nyere driver, men efter at have skiftet tilbage
til de originale, så virkede TV out igen

Mvh Mogens

Fra : Peter

Dato : 18-01-01 22:18

Og så et lille tillægsspørgsmål:
Kan man brænde TV-encoder-chippen af?? Jeg har siden sidst prøvet at
bøje pin 12 og 15 i mit monitor-stik (bare rolig - en gammel monitor)
- det blev foreslået på en eller anden hjemmeside - men det virker
stadig ikke...

- Peter

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 20-01-01 19:02

Peter wrote:

> [...]
> følger instruktionerne til punkt og prikke (sætte det til et tændt
> fjernsyn - SVHS - sætte opløsningen til 640*480/800*600, osv.).

Jeg mener kun TV-out virker op til driver version 2.25, altså en gammel
én.
Det kan vist også ske hvis din 3,3V er for lav.
(kan evt. rettes ved at skrue i din PSU.)

I øvrigt er der en DDC-jumper på dit kort, dén kan du fjerne i stedet
for at rode med ben i VGA stikket.

Der er et uofficielt messageboard hér:
http://boards.eesite.com/board.cgi?boardset=asusmm

Det er oprettet af folk der har haft samme problemer, efter ASUS
nedlagde deres egen newsserver.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-01-01 20:47

Hejsa

Find 2.25 driveren, eller 2,27 driveren, så skulle det virke.

MVH Jesper Hansen

Fra : Thomas Schultz

Dato : 20-01-01 22:04

Ville bare lige sige at 5.33 a driverne fra asus virker fint til mit gamle
v3400 tnt
Har haft problemer med 6.31, med at den ikke ville slå over på tv.
Som nævt før virker Ctrl+Alt+T funktionen fint med 5.33 a driverne.
Driverne kan enten findes hos asus.com eller de lidt hurtigere
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V3400/, tyske side.
Håber du får det til at virke, lige et spørgsmål er der en pal/ntsc jumper
på dit grafikkort ???
MVH
Thomas Schultz

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-01-01 22:32

Hejsa

2.25 og 2,27 driveren understøtter dual, altså VGA+TV samtidig.
MVH Jesper Hansen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-01-01 22:37

"Jesper Hansen" <hansen.jesper@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> 2.25 og 2,27 driveren understøtter dual, altså VGA+TV samtidig.
> MVH Jesper Hansen

Jeps - men kun i opløsninger på 640x480x16 bit og 800x600x16 bit.

Jeg bruger selv v. 2.27, idet jeg endnu ikke har prøvet nogen jeg synes der
virker bedre (og jeg har prøvet en del forskellige nyere både fra Asus og
Nvidia drivere).

/Jakob

Fra : Peter

Dato : 30-01-01 20:12

> [...]

>følger instruktionerne til punkt og prikke (sætte det til et tændt
>fjernsyn - SVHS - sætte opløsningen til 640*480/800*600, osv.).

Tak for de mange svar!! Jeg tror jeg vil finde det frem igen og
forsøge en gang til.

- Peter