Lehnemann
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 02-12-05 14:02

Jeg har efternavnet Lehnemann, som er forholdsvis sjældent. Og kunne i
forbindelse med at efterspore mine aner godt tænke mig at komme i
forbindelse med nogen, som har kendskab til navnet eller som måske
selv har det som efternavn/mellemnavn. Og som har lyst at fortælle
deres historie om navnet.
Derfor denne fremgangsmåde, istedet for at bruge google eller
telefonbogen.
Ganske kort: navnet stammer fra det nuværende Sydslesvig.

Fra : J.KO

Dato : 02-12-05 14:43

"Jørgen Lehnemann" <prenslev-lehnemann@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonbogen.
> Ganske kort: navnet stammer fra det nuværende Sydslesvig.

Det letteste for os alle er hvis du starter din søgning i krak eller google

Mvh. J.KO

Fra : Hans Poulsen

Dato : 02-12-05 15:41

Hvis du går ind på FamilySearch og kun udfylder to rubrikker, nemlig
EFTERNAVN og LAND, får du et søskendepar Lehnemann samt deres forældre
- og så er du faktisk i gang med den slægtsforsking, der vil optage dig
resten af dit liv.

God fornøjelse
Venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 02-12-05 17:23

Hans Poulsen <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev:
> [...]
>kun udfylder to rubrikker, nemlig
>EFTERNAVN og LAND, får du et
>søskendepar Lehnemann samt deres forældre

Det var et godt tip. Tak for det.

Fra : Ib Molbech

Dato : 03-12-05 15:35

> Det var et godt tip. Tak for det.

- og hvis du derefter bruger fornavnet Jürgen i fornavnsfeltet og Lehnemann
i efternavnsfeltet, samt Germany i landefeltet får du bl.a. en Jürgen Peter
Lehnemann, der er født i Winnemark, Slesvig Holsten - måske faren for
søskendeparret nævnt ovenfor.

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 02-12-05 14:44

> [...]
> telefonbogen.
> Ganske kort: navnet stammer fra det nuværende Sydslesvig.

De Gule Sider lister 23 personer med navnet Lehnemann. Se
http://www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/resultat.do?name=lehnemann&hitsPerPage=10&
Mormonerne lister 2 personer med samme navn. Se
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Kirsten Lehnmann er konsulent. Se http://www.kl-consult.dk/

Med venlig hilsen
Martin