hvad skal man betale?
Fra : jce

Dato : 02-12-05 13:31

Hvis nu man køber surfudstyr i Tyskland og så sælger det videre med profit.
Nu er det ikke såen at jeg ligefrem vil starte en forretning, men jeg vil
tro at profitten kommer til at udgøre 7000-10000kr. Nu kommer spørgsmålet
så.. Skal det opgives til skattevæsenet og hvordan vil de finde ud af det
hvis ikke jeg gør det? Og hvad sker der såfremt de skulle finde ud af det?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-12-05 13:50

Den 02-12-05 13.30 skrev jce følgende:

> Hvis nu man køber surfudstyr i Tyskland og så sælger det videre med profit.
> Skal det opgives til skattevæsenet

Ja.

> og hvordan vil de finde ud af det hvis ikke jeg gør det?

Nogen kan anmelde dig, og hvis køberen har et firma, kan det afsløres af
en krydsrevision.

> Og hvad sker der såfremt de skulle finde ud af det?

Efterbetaling plus bøde (som vist er på samme beløb) samt evt. renter.
Den manglende indberetning kan vist også straffes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : per christoffersen

Dato : 02-12-05 14:20

> Ja.

Hvis købet er sket med videresalg for øje.
Er der udelukkende tale om et privat køb, som man 'fortryder' og
videresælger, er det ikke skattepligtigt.

/Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-12-05 14:33

Den 02-12-05 14.20 skrev per christoffersen følgende:

> Hvis købet er sket med videresalg for øje.

Jeg læste spørgsmålet som, at det var tilfældet. Men jeg kan godt se, at
det reelt ikke står der.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : per christoffersen

Dato : 02-12-05 15:14

> Jeg læste spørgsmålet som, at det var tilfældet. Men jeg kan godt se, at
> det reelt ikke står der.

Det tyder nok mest på, at det er tænkt som en forretningside, men jeg ville
bare lige præcisere det for alle tilfældes skyld.

/Per

Fra : jce

Dato : 02-12-05 16:31

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-12-05 17:14

In article <439068ca$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, jce wrote:

> "per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

Grænsen går hvor de opdager det. Hvis de får kendskab til 2 forhold, hvor
du har solgt det videre ret hurtigt efter køb, evt inden køb, så er
du bustet. Ja 1 køb er nok hvis du får forudbetaling.

Fra : Peter

Dato : 02-12-05 16:30

"jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvis nu man køber surfudstyr i Tyskland og så sælger det videre med
> profit.

Hvis du kun gør det denne ege gang skal du ikke beskattes af salget og du
behøver ikke anmelde det til SKAT.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-12-05 16:46

Den 02-12-05 16.29 skrev Peter følgende:

> Hvis du kun gør det denne ege gang skal du ikke beskattes af salget og du
> behøver ikke anmelde det til SKAT.

Det har ikke noget med antallet af gange at gøre. Hvis købet sker med
videresalg for øje, skal det opgives til SKAT, uanset om man kun gør det
1 gang eller 100 gange. Kommer omsætningen op over 50.000 kroner (er det
vist), skal man også momsregistreres.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Peter

Dato : 02-12-05 17:03

[klip]

> [...]
> videresalg for øje, skal det opgives til SKAT, uanset om man kun gør det 1
> gang eller 100 gange. Kommer omsætningen op over 50.000 kroner (er det

Hvad er hjemlen for at kræve skat ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-12-05 17:36

Peter wrote:

> [klip]

> Hvad er hjemlen for at kræve skat ?

Lovgivningen, herunder finansloven og grundloven.

Fra : Peter

Dato : 02-12-05 17:54

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Lovgivningen, herunder finansloven og grundloven.

ROFL!

Jeg havde tænke på Statsskattelovens § 4 smh med § 5, stk. 1, litra a om
salg af ejendele, men der foreligger spekulation, jf. § 5, stk. 1, litra a,
sidste punktum... og dermed skattepligt. Det afgørende kriterium er
subjektivt - hensigten. Objektive momenter har dog også betydning.

Der er utvivlsomt ikke tale om salg i næringsvej.

- Så kom der også lidt jura ind i gruppen igen

/Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-12-05 18:24

Den 02-12-05 17.53 skrev Peter følgende:

> [...]
> salg af ejendele, men der foreligger spekulation, jf. § 5, stk. 1, litra a,
> sidste punktum... og dermed skattepligt. Det afgørende kriterium er

Det var jo det, Per og undertegnede skrev

> Objektive momenter har dog også betydning.

Eksempler?

> - Så kom der også lidt jura ind i gruppen igen

Vi kan jo ikke allesammen huske paragrafferne på rygraden. Til gengæld
kunne vi svare rigtigt

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.