8 ! skærme på een pc
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-12-05 11:20

Hej

Har fået til opgave at få tilsluttet 8 stk TFT/Lcd skærme til een "alm" pc -
den skal køre windows XP og man skal kunne fordele billederne som det passer
en.. men hjælp - hvad kan man anbefale til denne diskrete opsætning?

Tak

Fra : Anders Majland

Dato : 02-12-05 13:42

> [...]
> pc - den skal køre windows XP og man skal kunne fordele billederne som det
> passer en.. men hjælp - hvad kan man anbefale til denne diskrete

2 matrox quad grafikkort ?
http://www.matrox.com/mga/corp/home.cfm

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-12-05 06:57

Hej

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
> den skal køre windows XP og man skal kunne fordele billederne som det passer
> en.. men hjælp - hvad kan man anbefale til denne diskrete opsætning?

Du gør som beskrevet i artiklen:

http://www.tomshardware.com/motherboard/20051004/index.html

Så kan du endda gå op til 10 skærme senere .

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-12-05 13:43

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev

> Så kan du endda gå op til 10 skærme senere .

Jeg tror ikke, at windows kan arbejde med mere end ni skærme. Det er i
hvertfald max i w2k.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-12-05 13:48

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev

> [...]
> pc - den skal køre windows XP og man skal kunne fordele billederne som det
> passer en.. men hjælp - hvad kan man anbefale til denne diskrete

Det er meget nemt. Enten køber du de dyre matroxkort, eller du kører med
flere billige dual kort. Men sørg for, at alle skærmkort arbejder med samme
chipsæt, det er nok det bedste, når der skal være så mange skærme. Du skal i
sidste tilfælde således have tre ledige PCI slot foruden en AGP port.

Er det noget, hvor billedekvaliteten er meget vigtig, så er det kun et valg,
nemlig Matrox!

Claus

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-12-05 14:38