Hjælp til Grafikkort
Fra : Nybro

Dato : 01-12-05 19:10

Hej alle.

Jeg har lige en lille ting jeg gerne vil have hjælp til.
Jeg har et GIGABYTE kort (8IG100MK)som jeg søger et grafikkort til. JEg ved
godt at kortet skal være et AGP kort men dem findes der jo flere slags af.
Her tænker jeg ikke på modeller men på det antal hak som er i den del af
printet som skal stikkes ned i bundkortet. En anden ting jeg har hørt er at
AGP portene afgiver forskellige spændinger hvor mit bundkort har 1,5 V på
AGP porten. Nu er spørgsmålet så hvordan jeg sikre mig at mit bundkort kan
trække det grafikkort jeg nu skal købe.
Grunden her til er at nogen af kortene skal bruge 3,x V eller mere.
Kan jeg tilslutte dette kort i mit bundkort eller vil der ikke køre
optimalt.

På forhånd tak for hjælpen.

Nybro

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-12-05 19:45

"Nybro" <Mariusz@nybro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Grunden her til er at nogen af kortene skal bruge 3,x V eller mere.
> Kan jeg tilslutte dette kort i mit bundkort eller vil der ikke køre

Dit bundkort hedder vist "GA-8IG1000MK"??
Der er udstyret med AGPx8 sokkel. Alle nye AGP grafikkortkort du
kan købe i dag passer.

Fra : Nybro

Dato : 01-12-05 21:40

> Dit bundkort hedder vist "GA-8IG1000MK"??
> Der er udstyret med AGPx8 sokkel. Alle nye AGP grafikkortkort du
> kan købe i dag passer.

Det lyder jo lovende.
Men der er lige en ting til. Hvis jeg nu køber et brugt kort som skal bruge
3 volt så er får det jo ikke nok fra mit bundkort eller tager jeg fejl.