Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Tv kort til Astra
Fra : Kim Chr.

Dato : 01-12-05 15:48

Findes der et TV-Kort til Analog parabol, hvis ja hvilket.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-12-05 16:38

"Kim Chr." wrote

> Findes der et TV-Kort til Analog parabol, hvis ja hvilket.

Et "all in wonder" der kan tilsluttes parabol?
Jeg tvivler

- Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-12-05 21:23

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Kim Chr." wrote

> Et "all in wonder" der kan tilsluttes parabol?
> Jeg tvivler

Jeg tror han mente et DVB-S kort, som optræder som reciever, således man
forbinde sine parabolhovedet(LNB'ere) direkte til pc'en.

Der findes mange, som ofte kan købes lidt billigere syd for grænsen.
http://www.dvbshop.net/index.php?cPath=1

Sådan et kort kræver naturligvis et almindelig grafikkort som supplement.
Der findes også et par dvb-s kort som også fungerer som standalone kort, det
er dog ikke særlig udbredt.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 01-12-05 16:40

> Findes der et TV-Kort til Analog parabol, hvis ja hvilket.

Hvorfor ikke et digitalt ? Jeg har gode erfaringer med Hauppauge Nova-S.

Niels Dybdahl

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-12-05 21:19

"Niels Dybdahl" <ndy@esko-graphics.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke et digitalt ? Jeg har gode erfaringer med Hauppauge Nova-S.

Jeg bruger et discount kort til ca 500, "skystar 2", pci kort. Det ser jeg
astra og hotbird med uden problemer i god kvalitet. Kortet har dog ikke
hardware dekoder, men der kan mit grafikkort overtage med rette codec.