Kulsyrepatron i håndbagage?
Fra : Henning

Dato : 30-11-05 22:37

Jeg skal til La Santa fredag morgen, og er ved at pakke. Så dukker
pludselig problemet op - hvad gør jeg med mine kulsyrepatroner til min
cykelpumpe? Til de "uvidende" drejer det sig sådanne
http://www.bikebuster.dk/shop/nf_info.cfm/varenr/400028

Normalt må man ikke tage flasker under tryk i almindelig bagage, men
risikerer jeg at security konfiskerer min pumpe, når den er med i
håndbagagen??

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Anders F

Dato : 30-11-05 23:24

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Normalt må man ikke tage flasker under tryk i almindelig bagage, men
> risikerer jeg at security konfiskerer min pumpe, når den er med i

Garanteret! Patronen ser nok ret "farlig" ud i røntgen....
Efter at have set en gut måtte tømme sin lighter er jeg ret sikker

Men hvorfor skal den lige være i håndbagagen???

/A

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-12-05 00:44

Den Wed, 30 Nov 2005 23:24:28 +0100, skrev Anders F :

> Men hvorfor skal den lige være i håndbagagen???

Fordi visse flasker under tryk kan udvikle voldsom varme hvis de lækker.
Varme i en pakket kuffert kan udvikle sig til en brand. Brand i et
lastrum er ikke noget man ønsker sig.

"Jamen min flaske kan ikke udvikle så voldsom varme".

Måske ikke, men det kan indtjekningspersonalet ikke stå og vurdere.
Derfor gælder det alle flasker under tryk.

--
Kent Oldhøj

Fra : Henning

Dato : 01-12-05 03:42

On Wed, 30 Nov 2005 23:24:28 +0100, "Anders F" <af-spam@hi5.dk> wrote:

> [...]
>Efter at have set en gut måtte tømme sin lighter er jeg ret sikker
>
>Men hvorfor skal den lige være i håndbagagen???

Normalt må du ikke transportere boholdere under tryk (deodorant
o.lign) i kufferten.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : M. Knudsen

Dato : 01-12-05 07:59

Hej.
Du får den ikke med, sådan er det.
jeg blev selv hentet ud af flyet i sommer og måtte stå skoleret, og tømme
min kuffert, så de kunne se hvad det var jeg havde i min kuffert.
Knap så fedt når flyet er klar til at lette og ens navn bliver efterlyst i
højtaleren.

MVH M. Knudsen

Fra : Leo Jensen

Dato : 01-12-05 18:10

"M. Knudsen" <knudsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min kuffert, så de kunne se hvad det var jeg havde i min kuffert.
> Knap så fedt når flyet er klar til at lette og ens navn bliver efterlyst i

Tja, jeg havde patroner med til USA i sommers i håndbagagen, både frem og
tilbage. Jeg lod dem være i original emballage så det var lidt nemmere at
forklare hvad det var, men kontrollen reagerede ikke på dem.
Lad være med at lægge dem i kufferten, det er noget hurtigere at fjerne dem
fra håndbagagen...

Leo

Fra : Henning

Dato : 11-12-05 13:06

On Thu, 1 Dec 2005 18:10:14 +0100, "Leo Jensen"
<maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>forklare hvad det var, men kontrollen reagerede ikke på dem.
>Lad være med at lægge dem i kufferten, det er noget hurtigere at fjerne dem

Netop hjemkommet kan jeg fortælle, at to patroner lyser hele skærmen
op i sikkerheds-gennemlysningen. De blev (naturligvis) konfiskeret....
Jeg blev dog tilbudt at få dem deponeret til jeg kom hjem, men gad
ikke for de 20 kroner...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-12-05 19:44

> [...]
> op i sikkerheds-gennemlysningen. De blev (naturligvis) konfiskeret....
> Jeg blev dog tilbudt at få dem deponeret til jeg kom hjem, men gad

Det er jeg da ked af. 'Mine' kontrollører gad ikke engang at se hvad det
var....
Var det ellers en god tur ?

Leo

Fra : Henning

Dato : 14-12-05 22:11

>Det er jeg da ked af. 'Mine' kontrollører gad ikke engang at se hvad det
>var....
>Var det ellers en god tur ?

Ja tak, en perfekt uge på La Santa, for en gans skyld med høj sol og
næsten vindstille hver dag! Tabayesco - næste gang ta'r jeg dig på den
store klinge

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 14-12-05 22:46

Henning wrote:

> Ja tak, en perfekt uge på La Santa, for en gans skyld med høj
> sol og næsten vindstille hver dag! Tabayesco - næste gang ta'r
> jeg dig på den store klinge

Du kan da godt køre over i 53X18 !!
Vindstille ??? no way !!

Mikkel

Fra : Henning

Dato : 15-12-05 17:32

>Du kan da godt køre over i 53X18 !!
>Vindstille ??? no way !!

Det var 5. gang jeg var der, jeg troede heller ikke på det! Men det
var så tæt på vindstille som muligt - selv bølgerne ved La Santa lå
stille!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-12-05 09:31

Den Wed, 30 Nov 2005 22:37:09 +0100, skrev Henning :

> Normalt må man ikke tage flasker under tryk i almindelig bagage, men
> risikerer jeg at security konfiskerer min pumpe, når den er med i
> håndbagagen??

Jeps. Køb patronerne når du kommer frem, eller bestil nogle til levering
på dit hotel når du kommer frem(tal med hotellet).

Skal du have cyle med? Så har jeg et par råd...

--
Kent Oldhøj

Fra : JS

Dato : 01-12-05 10:05

Kent Oldhøj wrote:

> Jeps. Køb patronerne når du kommer frem, eller bestil nogle til
> levering på dit hotel når du kommer frem(tal med hotellet).

Eller tag en alm. pumpe med...

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 01-12-05 17:35

JS <js_539@hotmail.com> skrev:

>Eller tag en alm. pumpe med...

Jeg er overbevist om at de har set et flat dæk før på stedet, så
mon ikke de også ved hvordan man får det pumpet, og håndkraft
går aldrig af mode - til cykler mener jeg-
Vits Breaks

Fra : JS

Dato : 01-12-05 17:57

Thomas Peter Bitsch (slet PHHPR) wrote:

> Jeg er overbevist om at de har set et flat dæk før på stedet, så
> mon ikke de også ved hvordan man får det pumpet, og håndkraft
> går aldrig af mode - til cykler mener jeg-

Jo jo, men du kan næppe låne deres fodpumpe eller kompressor med ud på
turen...