Grafikkort til Quake IIII ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-11-05 14:27

Hvad skal man vælge af grafikkort hvis man vil spille Quake 4 ?
Resten af maskinen kommer til at bestå af AMD Athlon 64 3500+ og 1024 MB DDR
PC3200 + diverse.
Det skal være PCIe.
Kan et Geforce 6600GT bruges eller skal man op i 7800GTX eller noget helt
tredje ?

Det er til en bekendt, som har en 3-4 år gammel PC med et Geforce 3 kort i
og det kan slet ikke spille hans nyindkøbte Q4 spil.
Nu vil han så have en ny maskine og den skal kunne trække Q4 i minimum 1024
x 768.
Så hvis der er nogen, som har lidt erfaring på området, så er jeg lutter
øren

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-05 14:57

"Per Beer Hansen" wrote

> Hvad skal man vælge af grafikkort hvis man vil spille Quake 4 ?

> Kan et Geforce 6600GT bruges eller skal man op i 7800GTX eller noget helt
> tredje ?

Der er lidt inspiration her
http://www.firingsquad.com/hardware/quake_4_high-end_performance/page11.asp

6800 Ultra kunne også være en mulighed

- Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-05 12:06

Peter Lykkegaard wrote:
> "Per Beer Hansen" wrote

> Der er lidt inspiration her
> http://www.firingsquad.com/hardware/quake_4_high-end_performance/page11.asp
>
> 6800 Ultra kunne også være en mulighed

Ja ok, jeg synes bare at prisen taget i betragtning, så ville jeg hellere
vælge et 7800GTX, de koster jo stort set det samme.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-12-05 12:48

"Per Beer Hansen" wrote

> Ja ok, jeg synes bare at prisen taget i betragtning, så ville jeg hellere
> vælge et 7800GTX, de koster jo stort set det samme.

InnoVision er "nede" i 2.995,- for et 6800 Ultra
(ifølge edbpriser.dk)

- Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-05 13:01

Peter Lykkegaard wrote:

> InnoVision er "nede" i 2.995,- for et 6800 Ultra
> (ifølge edbpriser.dk)

Jeps og man kan få et 7800GTX for omkring de 3800,-
Den forskel er ikke stor nok til, at jeg ville fravælge 7800GTX'eren.
Geforce 6600GT kan derimod findes til omkring de 1500,-

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Dal

Dato : 02-12-05 17:59

jeg spiller på en 2,4 ghz 512 mb ram og gforce fx5200 med 128 ram i 800 *
600 medium detaljer og det går udemærket
jeg har og så en tilsvarende pc med nivada et ellerándet 1 år gammel kort
med 256 ram det går også fint
/Henrik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-12-05 20:32

Dal wrote:
> [...]
> 800 * 600 medium detaljer og det går udemærket
> jeg har og så en tilsvarende pc med nivada et ellerándet 1 år gammel

Jeg har ikke selv prøvet spillet (endnu), men min bekendte har en maskine
stort set magen til din (dog undtagen grafikkortet) og hans siger at hans
den hakker meeeeeget i spillet.
Det er så slemt at man slet ikke kan spille det.
Hans kort er et Asus Geforce 3 Ultra Deluxe etellerandet med 64 (måske er
det 128) MB ram.
Det var det dyreste/største kort man kunne få til menneskepenge dengang
(mener at det kostede i omegnen af 5000,-).
Men det er jo håbløst forældet i dag

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-12-05 22:59

"Per Beer Hansen" wrote

> [...]
> Det er så slemt at man slet ikke kan spille det.
> Hans kort er et Asus Geforce 3 Ultra Deluxe etellerandet med 64 (måske er

Hehe knægten har en tilsvarende maskine (Intel Rocklake/P4/2.4/512/Sata) med
et X800GT kort (AGP)
Her dribler det fint

- Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-12-05 14:59

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe knægten har en tilsvarende maskine (Intel Rocklake/P4/2.4/512/Sata)
> med et X800GT kort (AGP)
> Her dribler det fint

OK det bliver så et Asus A8N - AMD 64 3500+ - 2 x 512 DDR400 - Geforce
7800GT/256MB.
Så må vi håbe at det spiller godt nok.

Tak for hjælpen til alle.

--