Klippekortet
Fra : Morten Nielsen

Dato : 29-11-05 11:28

Hej

Jeg har pt. en betinget frakendelse af mit kørekort i 3 år, pga. noget
vigepligtsforhold omkring et venstresving. Denne dom fik jeg før
klippekortet blev indført. Der fik jeg vide at hvis jeg lavede noget
tilsvarende indenfor 3 år mistede jeg kørekortet.

Men nu er klippekortet kommet, og så vidt jeg kan bl.a. vigepligtsforhold
koste et klip. Men hvordan er det lige for mig. Har jeg 3 klip, før jeg så
får en ubetinget frakendelse, eller skal jeg bare lave en forseelse før
dette træder i kraft ?

På forhånd tak.

/Morten N

Fra : Henning

Dato : 29-11-05 12:50

On Tue, 29 Nov 2005 11:27:37 +0100, "Morten Nielsen"
<Gzus||removethis||@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>får en ubetinget frakendelse, eller skal jeg bare lave en forseelse før

Ikke tre klip før, kun to. Det tredie klip udløser automatisk en
betinget frakendelse. Dvs. du kan "tillade" dig at lave to dumheder,
før kortet ryger ubetinget.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-11-05 22:20

> Ikke tre klip før, kun to. Det tredie klip udløser automatisk en
> betinget frakendelse. Dvs. du kan "tillade" dig at lave to dumheder,
> før kortet ryger ubetinget.

Mon ikke spørgeren spørger ind til, om hans betingede dom (som varer 3 år)
overtrumfer de nye regler om 3 klip i kørekortet, eller om de nye regler
overtrumfer hans gamle betingede dom?

Mvh

Emil