2 spørgsmål ang kørsel m. trailer og klip ~
Fra : Jørgen L.

Dato : 28-11-05 22:32

Ved kørsel på flere motorveje er der steder hvor overhaling med
trailer/lastbil etc. er forbudt.
giver det et klip at overhale aligevel ? ikke at det ikke giver bøde for det
e der jo ingen tvivl om.

Jeg har også hørt at man må overhale de steder hvis det eks. er en langsom
kørende blokvogn er dette korrekt ?

og en sidste ting mener jeg at have læst de 40 % hastigheds overskridelse
som betinget frakender kørekortet ikke gælder ved hastigheder på 50 og
under, der er det 60 % ?

Hilsen Jørgen

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 28-11-05 23:51

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det e der jo ingen tvivl om.
>
> Jeg har også hørt at man må overhale de steder hvis det eks. er en langsom

LANGSOM kørende køretøjer har ikke noget at gøre på en motorvej.

PS ! Jeg er træt af at LKW+busser altid trækker ud foran mig til overhaling
og jeg må foretage en "hård" opbremsning

vh ER

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-11-05 00:28

> LANGSOM kørende køretøjer har ikke noget at gøre på en motorvej.

Det ser man da ellers tit, vindmølle vinger og lignende.

Hilsen Jørgen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-05 07:57

"Jørgen L." wrote

> Det ser man da ellers tit, vindmølle vinger og lignende.

Tunge/brede transporter bruger generelt det danske motorvejsnet hvor det er
muligt

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-05 08:01

"Erik Rasmussen" wrote

> LANGSOM kørende køretøjer har ikke noget at gøre på en motorvej.

Efter din personlige mening, eller?

http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20050107929

§ 44. Færdsel på motorvej samt på tilkørsels- og frakørselsvej til en sådan
vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må fremføres
med en hastighed af mindst 40 km i timen.

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan politiet tillade kørsel med blokvogn, hvis en
transport ikke med rimelighed kan gennemføres på anden måde.

Stk. 3. Uanset stk. 1 kan politiet tillade kørsel som led i erhvervsudøvelse
fra nærmeste tilkørsel til nærmeste frakørsel på motorveje over Storebælt og
Øresund med andre motordrevne køretøjer end de i stk. 1 og 2 nævnte, hvis
kørslen ikke med rimelighed kan gennemføres på anden måde. Der kan ikke
gives tilladelse til kørsel med knallert på de nævnte vejstrækninger.

Stk. 4. Justitsministeren kan fastsætte regler om kørsel med motordrevne
køretøjer på motorvej efter stk. 3. Justitsministeren kan fastsætte
bestemmelser om betaling for politimæssig assistance, der efter politiets
skøn er påkrævet ved gennemførelse af sådan kørsel.

- Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-11-05 09:45

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må
> fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen.

Blokvogne må køre 60 km/t og de må gerne overhales af biler med
påhængskøretøj, hvor overhaling ellers er forbudt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-05 09:51

"Per Henneberg Kristensen" wrote

> Blokvogne må køre 60 km/t og de må gerne overhales af biler med
> påhængskøretøj, hvor overhaling ellers er forbudt.

Ja nogen blokvogne må fremføres med 60 km/t
http://da.wikipedia.org/wiki/Blokvogn

- Peter

Fra : JS

Dato : 29-11-05 09:58

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> skrev i en meddelelse

> LANGSOM kørende køretøjer har ikke noget at gøre på en motorvej.

Nej, det ville være meget bedre at de spærrede de små landevej og kørte
gennem de små byer med vindmølletårne, halve huse m.m.

> PS ! Jeg er træt af at LKW+busser altid trækker ud foran mig til
> overhaling og jeg må foretage en "hård" opbremsning

Det er dårlig timing fra din side, hvis det kræver en hård opbremsning. Jeg
synes dog også af og til at lastbilchauffører er en tand for ignorante.

Fra : Sven Nielsen

Dato : 30-11-05 01:20

In article <438c1804$0$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, js_539
@hotmail.com says...

> Det er dårlig timing fra din side, hvis det kræver en hård opbremsning. Jeg
> synes dog også af og til at lastbilchauffører er en tand for ignorante.

Hvordan kan det være "dårlig timing" fra den bagfra kommendes side, når
den forankørende bus overtræder overtræder færdselsloven par.21 stk. 2

Stk. 2. Kørende, der vil overhale, skal sikre sig, at dette kan ske
uden fare, herunder særlig:
.... at bagfra kommende køretøjer ikke har påbegyndt overhaling, ...

Når du kommer bagfra med 110 km/t i venstre vognbane, og næsten er ved
at overhale en bus, der kører 85 km/t i højre vognbane, så må
bussemanden da ikke selv trække ud for at overhale en anden, så han
tvinger den bagvedkommende til at bremse op for at undgå sammenstød. Det
er klart i strid med ovenstående paragraf. Desværre sker det ofte, at
bus- og lastbilchauffører kører så hensynsløst. Jeg oplevede det så sent
som i mandags.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : JS

Dato : 30-11-05 10:41

"Sven Nielsen" <nothing@to.see.here> skrev i en meddelelse
> [...]
> er klart i strid med ovenstående paragraf. Desværre sker det ofte, at
> bus- og lastbilchauffører kører så hensynsløst. Jeg oplevede det så sent

Det var "hård" opbremsning jeg henviste til. Ikke opbremsning.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-11-05 15:48

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> wrote in message

> PS ! Jeg er træt af at LKW+busser altid trækker ud foran mig til
> overhaling og jeg må foretage en "hård" opbremsning

Og du kører naturligvis de 110/130 du max må så nogen katastrofe opbremsning
bliver det nok ikke helt.. medmindre de naturligvis er totalt blinde (men de
findes også de chauffører

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 17:28

Erik Rasmussen wrote:
> [...]
>
> PS ! Jeg er træt af at LKW+busser altid trækker ud foran mig til
> overhaling og jeg må foretage en "hård" opbremsning

Hvis du er træt skal du ikke køre bil.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 04-12-05 08:59

Jens wrote:

> Hvis du er træt skal du ikke køre bil.

Nej, det lærte du jo ude på Amager.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 03:51

Ejvind Kruse wrote:

> Nej, det lærte du jo ude på Amager.

ja det var en ordentlig røvtur du tog med den slamsuger ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 05-12-05 14:27

Jens wrote:

> ja det var en ordentlig røvtur du tog med den slamsuger ?

Hvorfor gemte du dig bag busken ?

--
Ejvind

Fra : Jens

Dato : 06-12-05 02:58

Ejvind Kruse wrote:

> Hvorfor gemte du dig bag busken ?

jeg ville da ikke blive ramt af alt det lort du slynget ud af den slamsuger
da du slog en koldbøtte med den ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 08-12-05 09:54

Jens wrote:

> jeg ville da ikke blive ramt af alt det lort du slynget ud af den slamsuger
> da du slog en koldbøtte med den ?

Lagde du partisansøm ud, fordi du var jaloux på mig og
Claus Ole Underlig ?

--
Ejvind

Fra : Jens

Dato : 09-12-05 08:51

Ejvind Kruse wrote:

> Lagde du partisansøm ud, fordi du var jaloux på mig og
> Claus Ole Underlig ?

jødefniis, opdaget du det ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 09-12-05 09:59

Jens wrote:

> jødefniis, opdaget du det ?

Ja, det var noget af en kærlighedserklæring.

--
Ejvind

Fra : Jens

Dato : 10-12-05 09:27

Ejvind Kruse wrote:

> Ja, det var noget af en kærlighedserklæring.

hvorfor kørte du så over dem ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 10-12-05 10:16

Jens wrote:

> hvorfor kørte du så over dem ?

Du havde jo gemt dem under det der "Jeg Elsker Dig" banner ?

--
Ejvind

Fra : Klaus H

Dato : 10-12-05 12:32

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jens wrote:

Er det ikke på tide, at i holder jer til mudderkastningsgruppen og holder
tråden ude af jura?

Klaus H

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 11-12-05 09:47

Klaus H wrote:
> "Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke på tide, at i holder jer til mudderkastningsgruppen og holder
> tråden ude af jura?

Krydspost er ikke retningsbestemt, i øvrigt kan det slet ikke lade
sig gøre, at krydsposte fra mudderet længere, så lortet må komme
ovre fra jer selv.

--
Ejvind

Fra : Jens

Dato : 10-12-05 17:41

Ejvind Kruse wrote:

> Du havde jo gemt dem under det der "Jeg Elsker Dig" banner ?

det var da malkoen der skrev det til dig ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 11-12-05 09:45

Jens wrote:

> det var da malkoen der skrev det til dig ?

Det var da pisset i sneen med din håndskrift ?

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 16:45

Ejvind Kruse wrote:

> Det var da pisset i sneen med din håndskrift ?

kan du selv finde ud af det ejvind ?

Fra : JS

Dato : 29-11-05 09:59

> [...]
> trailer/lastbil etc. er forbudt.
> giver det et klip at overhale aligevel ? ikke at det ikke giver bøde for

Gælder overhalingsforbudet også alm. bil med trailer?

Fra : Michael Haase

Dato : 29-11-05 10:29

JS skrev dette den 29-11-2005 09:58:

> Gælder overhalingsforbudet også alm. bil med trailer?

Ja, det gælder for lastbiler, sættevognstog, busser og køretøjer med
anhænger.
<http://www.vejsektoren.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=136853>

Dvs. hvis du højst må køre 80 km/t på motorvejen, så må du ikke overhale.

--
Michael Haase

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-05 10:56

JS wrote:

> Det er dårlig timing fra din side, hvis det kræver en hård opbremsning. Jeg
> synes dog også af og til at lastbilchauffører er en tand for ignorante.

Det kan det da aldrig være. Det er da altid den som vil overhale som
skal sikre sig at det sker forsvarligt. At mange lastbiler tit trækker
ud ret pludseligt gør det jo ikke lovligt og i orden.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-05 10:58

JS wrote:
> "Sven Nielsen" <nothing@to.see.here> skrev i en meddelelse

> Det var "hård" opbremsning jeg henviste til. Ikke opbremsning.

Det er da lige meget, det er stadig ikke dårlig timing af den som skal
bremse.

--

Christian