Viasat...
Fra : JSM

Dato : 28-11-05 21:47

1. juni i år fik vi ændret vores Viasat-guld abonnement til et ditto sølv -
med nye 12 mdrs. binding til følge.

1. november 2005 fik jeg så et brev fra Viasat. De første 5 afsnit er
jibber-jabber om hvor fortræffelige og fremragende Viasats programmer er.
Brevets sidste afsnit lyder :

"Pr. 2 januar 2006 ændres den halvårlige kortafgift til 289 kr. og prisen
på dit Viasat Sølvabonnement bliver desuden ændret til 229 kr. pr.
måned.Ønsker du ikke at fortsætte dit abonnement til den nye pris, skal du
opsige dit abonnement med mindst 30 dages varsel til ændringens
ikrafttræden. Din opsigelse vil få virkning fra prisændringens
ikrafttrædelse.
Opsiger du ikke dit abonnement, fortsætter det på i øvrigt uændrede vilkår"

15. november faxer vi en opsigelse til Viasat.

25. november får jeg brev fra Viasat hvori de bekræfter, at have modtaget
opsigelsen og at abonnementet er opsagt pr. 1.juni 2006. De skriver også at
vi skal betale abonnementsafgift indtil da.

Jeg har selvfølgelig kontaktet deres kundeservice. Hende jeg talte med
forklarer, at de mener jeg tidligst kan opsige mit abonnement 1. juni 2006,
fordi den annoncerede prisændring ikke gælder mig før fra denne dato. Jeg
læser det ovenfor citerede afsnit fra brevet for hende, og hun giver mig ret
i, at det intetsteds fremgår, at brevets ordlyd ikke gælder mig.

Hun fastholder alligevel, at jeg ikke kan opsige abonnementet til 2. januar
og at vi skal betale abonnementsafgift indtil 1. juni 2006. Jeg forklarer
at jeg jo kun kan henholde mig til den konkrete tekst i brevet og derfor
anser mit abonnement som opsagt pr 2. januar 2006. Svaret er, at "det bliver
det ikke opsagt før 1. juni uanset hvad du gør" og at jeg vil blive
registreret som dårlig betaler hos RKI hvis jeg ikke fortsætter med at
betale abonnementsafgift indtil 1. juni 2006.

Kan hun og hendes arbejdsgiver virkelig have ret i dette ? Når der i et brev
underskrevet af firmaets administrerende direktør, står at man er berettiget
til opsige abonnementet til en bestemt dato, må man vel gå ud fra at det
passer - eller hur ?

mvh

Jesper

Fra : wilstrup

Dato : 28-11-05 22:02

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står at man er berettiget til opsige abonnementet til en bestemt
> dato, må man vel gå ud fra at det passer - eller hur ?

Der er en sag i retssystemet mod Viasats metoder - og du bliver
ikke registreret i Ribers- hvis du bestrider andragendet, så
må -Ribers simpelthen ikke registrere dig før der evt. foreligger
en domstolsafgørelse -

De kan gøre det at de kan indbringe dig for fogedretten, der så
højst sandsynligt enten vil give dig ret eller også sætte sagen i
bero indtil Viasat-sagen er afgjort.

Derfor "Gem alle papirer og bekræftelser" - henvend dig evt. til
forbrugerombudsmanden - de har flere sager kørende mod Viasat, og
der er vistnok indgået en stiltiende aftale om at man sætter
sagerne i bero indtil en sådan afgørelse foreligger. Men spørg dem.

Vi havde Viasat-abonnemen, som vi opsagde - vi fik ret, men sagen
kan ikke sammenlignes. Viasat forlangte at vi skulle have en
godkendt sat-box - men det stod der intet om i deres tidligere
kontrakter, så derfor skrev vi til dem om "bristede forudsætninger"
og efter en del korrespóndance med firmaet erkendte de at vi havde
ret, alene på grund af deres egne formuleringer i kontrakten, og
abonnementet blev opsagt.

Held og lykke
--
Wilstrup

Fra : Klaus H

Dato : 28-11-05 22:13

> [...]
> brev underskrevet af firmaets administrerende direktør, står at man er
> berettiget til opsige abonnementet til en bestemt dato, må man vel gå ud

Du kan ikke registreres hos RKI, hvis du bestrider at skylde. ViaSat må
heller ikke true med det.

Klaus H

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-11-05 23:56

On Mon, 28 Nov 2005 22:12:31 +0100, "Klaus H" <nyheder@6705e.dk>
wrote:

>Du kan ikke registreres hos RKI, hvis du bestrider at skylde. ViaSat må
>heller ikke true med det.

Hvornår har noget latterligt såsom love og regler nogen sinde holdt
Viasat tilbage fra at gøre som det passer dem ... ???

Det er så typisk det lortefirma at de begynder at true folk med RKI og
alt muligt hvis de ikke vil finde sig i deres latterligt lange
opsigelses perioder..

Henrik

Fra : jce

Dato : 29-11-05 00:18

> [...]
> brev underskrevet af firmaets administrerende direktør, står at man er
> berettiget til opsige abonnementet til en bestemt dato, må man vel gå ud

Hej jesper... kan du ikke lige sende mig en mail.. kan ikke sende til din
email, da den ikke er gyldig du kan bare besvare dette indlæg, min mail
virker.
Jeg har en løsning på dette, men den skal ikke lige frem her, så smid en
mail...hehe

Fra : Eliasen

Dato : 29-11-05 09:30

"jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> mail virker.
> Jeg har en løsning på dette, men den skal ikke lige frem her, så smid en

Øh, hvorfor ikke? Fordi du er tidligere Viasat-ansat?

--
Eliasen

Fra : jce

Dato : 29-11-05 13:08

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Øh, hvorfor ikke? Fordi du er tidligere Viasat-ansat?
>
> --
> Eliasen
Jep, derfor... Men det er nu ikke en general løsning, da en sådan ikke
findes, men den kan jo blive opsagt i systemet ved en fejl

Fra : JSM

Dato : 29-11-05 20:49

tak til alle for svarene.
Jce - jeg har sendt en mail til dig.

mvh
Jesper

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-11-05 15:56

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> wrote in message

> [...]
> brev underskrevet af firmaets administrerende direktør, står at man er
> berettiget til opsige abonnementet til en bestemt dato, må man vel gå ud

Udover noget fnidder om viasat og en gammel viast pirat er der så ikke en
der rent faktisk kan afklare det aftale juridiske i denne sag?

Kunne være meget rart at vide..

Fra : jce

Dato : 30-11-05 19:27

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Udover noget fnidder om viasat og en gammel viast pirat er der så ikke en
> der rent faktisk kan afklare det aftale juridiske i denne sag?

Du kan jo se på de retsager der har været med dem på det seneste... Og så
selv bedømme derefter...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-12-05 11:27

> Du kan jo se på de retsager der har været med dem på det seneste... Og så
> selv bedømme derefter...
Nja ikke helt da de gik på en lidt anden problem stilling end den ovennævnte
nemlig deres automatiske fornyelse af abbo..

;

Fra : jce

Dato : 01-12-05 16:19

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 02-12-05 10:23

Naturligvis er der en klar regel, vi havde bare brug for en jurist og ikke
en tidl kundemedarbejder (no offence) til at afklare det aftaleretslige..