War of the Worlds
Fra : Bagdad Bob

Dato : 28-11-05 17:08

Andre der har bemærket en ganske ringe billedkvalitet på DVD-udgaven af
subj?

Sådan lidt grynet?

/Abildgaard

Fra : Helle

Dato : 28-11-05 19:17

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Andre der har bemærket en ganske ringe billedkvalitet på DVD-udgaven af
> subj?
>
> Sådan lidt grynet?
>
> /Abildgaard

Nej det lagde jeg ikke mærke til da jeg så den - tilgengæld synes jeg der
var så mange "fejl" i filmen så jeg synes ærlig talt ikke den var særlig god

Fra : Bagdad Bob

Dato : 29-11-05 18:40

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var så mange "fejl" i filmen så jeg synes ærlig talt ikke den var særlig

Tjaeh - syntes nu den fungerede udemærket på sine egne præmisser.

/Abildgaard

Fra : Jesper

Dato : 28-11-05 19:21

Bagdad Bob <wholesome@ofir.dk> wrote:

> Andre der har bemærket en ganske ringe billedkvalitet på DVD-udgaven af
> subj?
>
> Sådan lidt grynet?
>
> /Abildgaard

Jeg har en R3 NTSC fra Hong Kong. Den er ikke for køn: Grynet billede
med uskarpe kanter.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-11-05 21:13

Hej!

Bagdad Bob wrote:

> Andre der har bemærket en ganske ringe billedkvalitet på DVD-udgaven af
> subj?
>
> Sådan lidt grynet?

Sådan skulle den efter sigende også være i biografen. Samme effekt kan findes på
Minority Report, og det er et bevist valg fra instruktørens side.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bagdad Bob

Dato : 29-11-05 18:38

> [...]
>
> Sådan skulle den efter sigende også være i biografen. Samme effekt kan
> findes på Minority Report, og det er et bevist valg fra instruktørens

Sikkert rigtigt - jeg husker den bare ikke sådan fra biografen.

/Abildgaard

Fra : Jonny Jensen

Dato : 30-11-05 11:58

Jo, det er rigtigt nok, som også Kim Voss skriver, det er meningen at den
skal se sådan ud, specielt i de første scener hvor børnene bliver sat af og
de alle står og snakker ude på gaden i det blege lys, ser det imo helt
elendigt ud, og kanter og linjer i billeder "filmer" næsten ind over
hinanden, som om billedet er dobbelteksponeret...

Og det er meningen... Ved ikke hvorfor man dog ville lave den slag, måske
for lidt doku-agtigt udtryk eller mere koldt? (eller for at skjule de mange
effekters ikke altid gode kvalitet?)

I hvert fald er det ikke et trick jeg falder for, og da jeg tilmed synes
filmen er ganske flad, tjah... Skod :)

JJ - Fordi jeg fortjener det...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-05 17:01

> Og det er meningen... Ved ikke hvorfor man dog ville lave den slag, måske
> for lidt doku-agtigt udtryk eller mere koldt? (eller for at skjule de
> mange effekters ikke altid gode kvalitet?)

Hvis man ikke kan lide effekterne i WotW, må man godt nok blive skuffet tit,
så er forventningerne til nutidens teknologi simpelthen for høj. Jeg synes
effekterne er noget af det mest troværdige jeg har set til dato - og mht det
grynede billede synes jeg det skaber nogle fantastiske billeder og er snart
et Spielberg trademark - se Minority Report og ikke mindst Saving Private
Ryan - begge flotte film og sidstnævnte fantastisk... imo

> I hvert fald er det ikke et trick jeg falder for, og da jeg tilmed synes
> filmen er ganske flad, tjah... Skod :)

den film er for mig alt det ID4 ikke var, men det har jeg vist sagt før...
forskellige film - det ved jeg, men stadig - WotW er en god lille
familiehistorie i vanvittige omgivelser der er troværdig fra ende til
anden - filmen er blot en halv time for kort - lidt mere slutning med mere
info/action om rumvæsnernes nedtur ville have pyntet.

Fantastisk film! (og I ved det)
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-11-05 10:20

Helle wrote:

> Nej det lagde jeg ikke mærke til da jeg så den - tilgengæld synes jeg der
> var så mange "fejl" i filmen så jeg synes ærlig talt ikke den var særlig god

Når man kommer med en sådan udtalelse bliver man nød til at nævne
hvilke fejl man snakker om.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Helle

Dato : 30-11-05 11:04

Helle wrote:

> [...]
> god

Når man kommer med en sådan udtalelse bliver man nød til at nævne

Nu hvor alle elektriske apperater var gået ud, hvorfor var der så et
videokamera som virkede? alle ure og andre elektriske/batteridrevne
apperater stoppede pludselig, men videokameraet virkede fint...

Mvh Helle

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-11-05 13:16

Helle skrev:

> Nu hvor alle elektriske apperater var gået ud, hvorfor var der så et
> videokamera som virkede? alle ure og andre elektriske/batteridrevne
> apperater stoppede pludselig, men videokameraet virkede fint...

Det er ikke en fejl. Det er kun tændte apparater, der går ud, så vi må gå ud
fra, at videokameraet først blev tændt efter EMP'en. Var det virkelig de
"mange fejl", der gjorde, at filmen var dårlig?

--
Mvh. Peter
"I know nothing. I am from Barcelona."

Fra : Helle

Dato : 30-11-05 16:43

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ud fra, at videokameraet først blev tændt efter EMP'en. Var det virkelig
> de "mange fejl", der gjorde, at filmen var dårlig?

Okay jeg troede det var alle elektriske apperater. Nej der var mange ting
hvor jeg tænkte "hold op hvor elendigt" men altså...ikke lige en film jeg
synes om.

Mvh Helle

Fra : No Humor Man

Dato : 30-11-05 23:38

Helle wrote:
> [...]
> hvor jeg tænkte "hold op hvor elendigt" men altså...ikke lige en film jeg

Ved godt det er off-topic, men bogen er bedre! ,)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Per

Dato : 01-12-05 07:47

> [...]
> ud fra, at videokameraet først blev tændt efter EMP'en. Var det virkelig
> de "mange fejl", der gjorde, at filmen var dårlig?

Sludder! Alle bilerne der ellers holdt stille/parkeret virkede da heller
ikke.

Fra : No Humor Man

Dato : 01-12-05 21:37

Per wrote:

> Sludder! Alle bilerne der ellers holdt stille/parkeret virkede da heller
> ikke.

Nemlig. Så fyren med videokameraet kan jo være kommet fra området
udenfor EMPens rækkevidde og er ergo ikke ramt at strømsvigt. Det kan
også være at han havde et ekstra batteri der var i en beskyttet boks,
som han så kunne skifte det døde batteri ud med, som var ramt af
EMPen... det er mange mulige forklaringer der alle ar lige sandsynlige
som de kan være usandsynlige.

De mange "fejl" som denne som dog kan bortforklares er pga at filmen var
et hastearbejde og at filmen lider under det.

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-12-05 22:57

"Per" <no@tak.dk> wrote in message

> Sludder! Alle bilerne der ellers holdt stille/parkeret virkede da heller
> ikke.

Ved vi egentlig det? Ser eller hører vi om nogen der prøver at starte
en af de biler?