Killing graver i potteplanterne..
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 26-11-05 23:15

Hej Ng

Vi har fået os en ca. 16 uger gl. killing, som er god til at tisse og laver
i kattebakken.. Meeeen nu er hun også begyndt at grave jorden op af min
potteplanter, som står på gulvet, og laver derefter i potteplanten...Øhmmm
det er ikke særligt lækkert.. Hvad kan vi gøre ved det? Skal lige nævne at
vi har en 7 år gammel hunkat i forvejen, men de har det fint med hinanden...

Mvh Heidi

Fra : Anette

Dato : 27-11-05 04:07

Heidi Bech Petersen wrote:
> Vi har fået os en ca. 16 uger gl. killing, som er god til at tisse og
> laver i kattebakken..

Hej Heidi

Du har flere muligheder, men alle kræver tålmodighed .
Her i huset plejer vi at starte med at dække jorden af så killingen ikke
kan se den eller umiddelbart komme til den, med f.eks et tykt lag dækbark
eller kastanjer. Er det ikke nok, dækker vi af med sølvpapir - det får de
fleste til at opgive det pjat. Skulle der være et ihærdigt lille bæst der
bliver ved, så lav en pludselig lyd, eller sig nej og tag killingen ned hver
gang den hopper op i planten - og kan det slet ikke trænge ind så er det
frem med vandpistolen og "skyd" den hver gang den hopper der op.
Vi plejer at gøre meget ud af at skifte kattegrus oftere i bakken, helst
have mere end en bakke og drypper den som regel med baldriandråber, så
bakken bliver super attraktiv, i lære perioden.

God fornøjelse med missedyret.

Anette

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-11-05 10:33

> [...]
> vi har en 7 år gammel hunkat i forvejen, men de har det fint med hinanden...

Læg nogle mellemstore strandsten i urtepotterne, så jorden er dækket.
Det ser også pænt ud!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gordi

Dato : 27-11-05 16:29

Hanne Engermann wrote:

> Læg nogle mellemstore strandsten i urtepotterne, så jorden er dækket.
> Det ser også pænt ud!

Vil bare lige tilføje at det er absolut det bedste råd. Min lille-mis
gravede også meget i potteplanterne da vi fik hende.
Så ja ... læg nogle sten der har sådan en størrelse at katten ikke leger
med dem. Så slipper du helt for det problem.

Fra : Gainsbourg

Dato : 27-11-05 16:33

Dæk jorden med halvstore sten og evt. med sølvpapir hvis den virkelig er
ihærdig. Og sørg for at kattebakken er ren, så den har lyst til at bruge
den.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Hvis I ikke allerede har det, så er det bedst med 2 kattebakker når man
har 2 katte.

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 27-11-05 17:51

Hej Alle

Tusind tak for alle svarene.. Vi har nu fyldt sten i alle potteplanterne
Og hun så ret fornærmet ud, så mon ikke det virker..

Julehilsen fra Heidi

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-11-05 18:05

> [...]
>
> Tusind tak for alle svarene.. Vi har nu fyldt sten i alle potteplanterne
> Og hun så ret fornærmet ud, så mon ikke det virker..

Til lykke med resultatet - Jo, det plejer at virke, men jeg ville
alligevel også følge Gainsbourg's råd med to kattebakker. Selvom kattene
er nok så gode venner, kan den ene (i jeres tilfælde den voksne) godt
have "ejerfornemmelser", og HVIS den ene bakke er snavset, er det nu
rart at kunne besøge den anden. Det ville jo være kedeligt, hvis
killingen måske af en årsagerne nu i stedet for potteplanterne finder en
helt nyt sted. - Bedre at forebygge end helbrede!

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 29-11-05 19:33

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> killingen måske af en årsagerne nu i stedet for potteplanterne finder en
> helt nyt sted. - Bedre at forebygge end helbrede!

Hejsa Hanne

Vi har også to kattebakker.. Men det er lige så tit de bruger hinandens..
Det er en skæg måde at se hvordan den voksen (Windows) prøver at "opdrage"
den lille (Silo).. Mens Silo bare er super nysgerrig og prøver lidt og tirre
Windows, det er et helt lille spil der foregår mellem dem.. Men de er nu så
gode venner at de begge sover sammen med os i sengen..)

Mvh Heidi