DVI = skod...
Fra : TexasFlood

Dato : 25-11-05 21:09

Jeg har to PC'ere - en Medion 3GHz Pentium (købt for 9 mdr siden) samt en
1.8GHz P4.
Jeg har en Medion 19" fladskærm som både har DVI og VGA indgang.
3GHz maskinen er tilsluttet monitoren via DVI indgangen og 1.8GHz maskinen
er tilsluttet via VGA indgangen.
Ideen er så at jeg kan skifte mellem de to PC'ere vha OSD på skærmen.

Men hver gang jeg booter 3GHz maskinen kan den ikke finde ud af at sende
noget ud på DVI udgangen fra grafikkortet (ATI Radeon XT740)

Hvad er meningen med DVI ?
Jeg troede det skulle være en digital afløser for VGA'en og skulle dermed
tro at man bare tilslutter og så kører det..

Nogen der har en ide til at få gang i DVI'en ved genstart af maskinen ?

MVH

carsten

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-11-05 21:54

"TexasFlood" <stevie@--- nospam ---mail.dk> writes:

[snip]
> [...]
>
> Men hver gang jeg booter 3GHz maskinen kan den ikke finde ud af at sende
> noget ud på DVI udgangen fra grafikkortet (ATI Radeon XT740)

Mit nVidia-baserede grafikkort har ingen problemer med at sende ud på
DVI fra boot. Måske er det firmwaren på dit ATI-kort?

> Hvad er meningen med DVI ?
> Jeg troede det skulle være en digital afløser for VGA'en og skulle dermed
> tro at man bare tilslutter og så kører det..

Fuldstænding korrekt. Der er åbenbart bare nogle til ikke helt har
gennemtænkt konsekvenserne af deres handlinger (læs: firmware kode)

> Nogen der har en ide til at få gang i DVI'en ved genstart af maskinen ?

<skyder fra hoften>
Måske er der en option i driveren, som skal slåes til?

Kai

Fra : ct

Dato : 28-11-05 07:45

har du overvejet om det er din skærm der laver fejlen?

Fra : TexasFlood

Dato : 28-11-05 22:11

Ja - jeg må prøve skærmen på arbejdet på en af deres PC'ere og se om DVI
indgangen er strøget på skærmen.

MVH

Carsten

Fra : Anders Majland

Dato : 29-11-05 09:56

> Ja - jeg må prøve skærmen på arbejdet på en af deres PC'ere og se om DVI
> indgangen er strøget på skærmen.

Jeg har et nvideo n6200 kort der defaulter til vga hvis pc'en bootes uden
skærme tilsluttet - Dvs slukket.

Måske det er sådan noget der driller ?

Fra : TexasFlood

Dato : 01-12-05 22:30

Ja måske - menhvordan ændrer man det så mon..?

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:438c178d$0$47090$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...