Er Celeren 400 hurtig nok til at give effe~
Fra : Jens Christoffersen

Dato : 18-01-01 07:53

Hejsa.

Jeg har en Celeren 400mhz og overvejer at købe et Asus V7700 Geforce2 GTS
DDR Deluxe grafikkort.

Men er en cel400 simpelthen for langsom til at give den effekt man bør få
for sine penge med et sådan kort ???

Øvr. Konf. i dag.
Nvidia Vanta 32MB
128MB
Abit BM6

Mvh
Jens

Fra : SoS

Dato : 18-01-01 13:36

"Jens Christoffersen" <jencNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| DDR Deluxe grafikkort.
|
| Men er en cel400 simpelthen for langsom til at give den effekt man bør få

Yep. Men måske et MX kort ?

SoS

Fra : SoS

Dato : 18-01-01 19:37

..... det var vist ikke helt klart udtrykt ! :)
Jeg mente : Yep en celery400 er for langsom, men et MX kort er billigt og GIVER en
forbedring.

SoS

Fra : Butch

Dato : 18-01-01 20:24

"Jens Christoffersen" <jencNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> DDR Deluxe grafikkort.
>
> Men er en cel400 simpelthen for langsom til at give den effekt man bør få

Prøv om ikke du kan overclocke din cpu til 600mhz. Også skal du købe et
GF256 DDR32mb. Så får du mest valuta for pengene- Hilsen
Butch

Fra : SoS

Dato : 18-01-01 22:23

"Butch" <n.n@image.dk> skrev i en meddelelse

| Prøv om ikke du kan overclocke din cpu til 600mhz. Også skal du købe et
| GF256 DDR32mb. Så får du mest valuta for pengene- Hilsen
| Butch

Også et godt råd :)

SoS

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 19-01-01 23:05

Men hvorfor ikke købe det GF2 og så senere opgradere sin CPU f.eks-
Selvom en Celly 400 ikke kan levere nok power til et GF2 kort, så er der
ingen grund til at købe noget langsomere, for han vil stadigvæk få en
hurtigere maskine.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Butch

Dato : 20-01-01 14:14

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading(fjerndette).dk> wrote in message
> [...]
> Selvom en Celly 400 ikke kan levere nok power til et GF2 kort, så er der
> ingen grund til at købe noget langsomere, for han vil stadigvæk få en

Det er ikke helt ved siden af. Men det er lidt fjolet at give 2000.- for et
kort nu som ikke kan udnyttes ordentligt. Når et kort der yder næsten lige
så godt koster 1000.-
Til den tid hvor opgradering kommer på tale er der sikkert kommet nv20 kort.
Også kan GF2 kortet sikkert købes meget billigere. Bare se på hvad der skete
med GF256 priserne da GF2 kortene kom frem.
Hilsen
Butch

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 20-01-01 17:40

> [...]
skete
> med GF256 priserne da GF2 kortene kom frem.

Jeg har selv prøvet at køre med en GF2 og en Celeron, godt nok på 466Mhz,
men forskellen er ikke så stor.
Man kan mærkeforskel mellem et GF2 og GFMX kort på sådan en maskine, de
specielt i de højere opløsninger at der virkelig er noget at hente.
Så jeg syntes stadigvæk at det er dumt at nøjes.

angående priserne, så faldt de ikke specielt meget, og jeg syntes stadigvæk
at de er urimeligt at give 1500kroner for et GF1 kort. Og jeg tror bare at
NV20 vil blive endnu dyrere, for de er MEGET få butikker der gider at miste
for mange penge.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Butch

Dato : 20-01-01 22:52

> [...]
at
> NV20 vil blive endnu dyrere, for de er MEGET få butikker der gider at

Nu taler jeg også om at købe et GF1 DDR32mb og ikke et MX kort. Jeg har
prøvet et GF256 ddr32mb på min overclockede 400@600. I Q3 demo1 giver den i
800/600/32-highquality en FPS på 78. Jeg har også haft et GF2 32mb i
maskinen det gav en FPS på 106. Det er selvfølgeligt en forbedring men den
er ikke til at mærke forskel på når man spiller. Og det er ikke 1000kr
værd!!!. Så hellere bruge de 1000kr på en cpu opgradering og vente med
grafikkort.
Hilsen
Butch