Kan TDC forlange det?
Fra : Kate

Dato : 24-11-05 15:23

Jeg sidder her og vil købe en tlf på TDC's hjemeside, i deres online
shop. Jeg kan kun gennemføre købet hvis jeg vil fraskrive mig min
fortrydelsesret. Kan de tillade sig det?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Stony

Dato : 24-11-05 15:53

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> shop. Jeg kan kun gennemføre købet hvis jeg vil fraskrive mig min
> fortrydelsesret. Kan de tillade sig det?

Køb din mobilos et andet sted. det ville jeg gøre !

Stony

Fra : Kate

Dato : 24-11-05 16:10

"Stony" <stenvej@gmail.com> wrote in

> Køb din mobilos et andet sted. det ville jeg gøre !

Det var jeg også lige ved, men det er dyrere alle andre steder med lige
den telefon. Jeg valgte så at ringe til TDC og spørge ind til det og
fik samme svar som TS gav mig.

Fra : TS

Dato : 24-11-05 16:02

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> shop. Jeg kan kun gennemføre købet hvis jeg vil fraskrive mig min
> fortrydelsesret. Kan de tillade sig det?

Hej
Nej det kan de ikke. Selvom du skulle skrive under på det, så kan du som
forbruger ikke stilles dårligere end hvad der står i Købeloeven.
mvh TS

Fra : Kate

Dato : 24-11-05 16:09

"TS" <tosch9@yahoo.dk.fjerndette> wrote in

> Hej
> Nej det kan de ikke. Selvom du skulle skrive under på det, så kan
> du som forbruger ikke stilles dårligere end hvad der står i
> Købeloeven.

Jeg valgte at ringe til dem for at få uddybet den passus. Og det var
også hvad de forklarede mig i telefonen. Jeg blev bare så overrasket
over det da jeg læste det.

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-11-05 18:25

TS skrev den 24-11-2005 16:02:
> [...]
> Nej det kan de ikke. Selvom du skulle skrive under på det, så kan du som
> forbruger ikke stilles dårligere end hvad der står i Købeloeven.

Alene dit udsagn bør gøre, at man ikke skal tage det seriøst.

A: Fortrydelsesretten står ikke i købeloven, men i Forbrugeraftaleloven
B: Ja, man kan godt fraskrive sig sin fortrydelsesret på varer som er
specielt fremstillet. Se §18 stk 4

--------
Stk. 4. Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en ikkefinansiel
tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter
forbrugerens individuelle behov, gælder fortrydelsesretten kun, indtil
udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen begynder, når forbrugeren
forinden har givet sit samtykke til, at den erhvervsdrivende kunne
begynde udførelsen m.v. inden fortrydelsesfristens udløb. Denne
begrænsning i fortrydelsesretten gælder dog ikke, hvis den pågældende
aftale vedrører løbende levering og er indgået under eller i forbindelse
med den erhvervsdrivendes telefoniske henvendelse til forbrugeren uden
dennes forudgående anmodning.
--------

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : TS

Dato : 26-11-05 21:55

"Carsten Riis" <.@.> wrote in message

> Alene dit udsagn bør gøre, at man ikke skal tage det seriøst.

Hvem refererer du til her?

> A: Fortrydelsesretten står ikke i købeloven, men i Forbrugeraftaleloven

Det må du meget undskylde. Men ved gennemgang af begge love vil du vide at
hun står rimelig ok i denne sag - enig?

> B: Ja, man kan godt fraskrive sig sin fortrydelsesret på varer som er
> specielt fremstillet. Se §18 stk 4

Den kan jeg også citere, men er det det der er tilfældet her? Det er en
mobiltelefon

Måske du skulle forholde dig til sagen, og ikke om nogen har husket at
referere til Forbrugeraftaleloven eller Købeloven - du skriver heller ikke
noget om at du er uenig i pointen....
Men jeg kan da godt se at du er god til at citere loven - husk også at bruge
den

mvh TS

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-05 23:13

Carsten Riis skrev:

> A: Fortrydelsesretten står ikke i købeloven, men i Forbrugeraftaleloven

C: Der findes ikke en lov der hedder "Forbrugeraftaleloven".

D: I købeloven er der nogle paragraffer der kun gælder ved
forbrugerkøb.

--
Bertel

Fra : GiWeo

Dato : 24-11-05 18:36

Hesja

Køber du den uden abonnement, kan de ikke

Køber du den med abbonnement kan de godt...
hvis du fraskriver dig fortrydelsretten opretter de abonnementet til
dig med det samme, hvis du vil beholde dine 14 dages fortrydelsesret,
venter de blot 14 dage med at oprette det og sende telefonen til dig !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-11-05 20:55

> [...]
> shop. Jeg kan kun gennemføre købet hvis jeg vil fraskrive mig min
> fortrydelsesret. Kan de tillade sig det?

Hvad er det de vil have du skal fraskrive dig fortrydelsesretten på ?

Abonnementet eller hardwaren.

Det er vist alm praksis på abonnementet, men ikke på hardwaren.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd