Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 24-60mm f2.8 - erfaringer?
Fra : Anders

Dato : 24-11-05 12:55

Hejsa

Jeg ville bare lige høre om nogle havde prøvet dette sigma objektiv:
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3260&navigator=2

24-60mm f2.8. Det har fået god kritik f.eks. på Fred Miranda:
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=283

Men det kunne være fint at høre folk herinde der havde prøvet det.

Hvordan vil i vurdere det kvalitetsmæssigt og generelt i forhold til Nikkor
Kit objektivet 17-80mm der kommer med Nikon D70 og D70s?

Står nemlig og overvejer om man skulle tage et brugt D70 hus og så Sigma
linsen...

Mvh Anders

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-11-05 23:07

Anders wrote:
> [...]
> http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3260&navigator=2
> 24-60mm f2.8. Det har fået god kritik f.eks. på Fred Miranda:

Jeg har ikke prøvet 24-60'eren men har for ganske nylig købt EX
24-70/2,8 og jeg må sige at jeg er YDERST tilfreds. Og med prisen in
mente, er jeg kun endnu mere tilfreds (koster kun 2.776,- hos
kamerashop.dk). AF er ikke super-hurtig, men jeg oplever det ikke som et
problem. Prisen er i øvrigt inkl. modlysblænde og en fin "taske".

Eksempel taget med denne på Canon 300D:
http://kelvin8.com/temp/sigma2470/CRW_4890-01.jpg

(Bemærk: 3MB fil - JPEG high - 100% crop - kun konverteret i RSP - ingen
sharpening i Photoshop e.l.)

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-11-05 23:18

Kim Jensen wrote:
> [LALALALALA]

Glemte at skrive, at min pointe er, at hvis du kan leve med den relativt
langsomme AF (manglende HSM) så ville jeg ikke tøve et øjeblik med den
(24-60), da den alle steder jeg har læst bliver beskrevet som havende
samme skarphed etc. som 24-70'eren, hvis ikke bedre.

Fra : Anders

Dato : 24-11-05 23:25

> [...]
> (24-60), da den alle steder jeg har læst bliver beskrevet som havende
> samme skarphed etc. som 24-70'eren, hvis ikke bedre.

Når du siger relativt langsom, hvor meget langsommere er det så?

Mvh Anders

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-11-05 00:03

Anders wrote:
> Når du siger relativt langsom, hvor meget langsommere er det så?

Well, det er jo svært at sætte ord og tal på. Du skal næsten prøve det
"live" ellers er det næsten umuligt at danne sig et indtryk af.
Sammenlignet med min Sigma EX 70-200/2,8 med HSM er 24-70'eren vel noget
der ligner 2/3 i hastighed og så kan man høre når den fokuserer - det
kan man stort set ikke på 70-200 i kraft af HSM'en.