Morgendagens flæskesteg?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-11-05 10:33

Jeg skal medbringe en flæskesteg i morgen aften til julefrokost - jeg
havde
tænkt at stege kræet på forhånd, dvs i dag. Men hvordan sikrer jeg mig, at
sværen stadig er sprød og lækker i morgen aften?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-11-05 18:53

On Thu, 24 Nov 2005 10:33:05 +0100, Benedikte Brisson
<nixenbixen@invalid.dk> wrote:

> [...]
> sværen stadig er sprød og lækker i morgen aften?
>
> Venlig hilsen Dikte

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1552 spam-mails.

Hej
Du skal bare sætte den på en tallerken og ind i køleskabet uden film eller
pose. Det er fugten som gør sværen blød, så du skal sørge for at sværen
ikke bliver våd.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 18:59

Hej Dikte

Lad stegen blive kold inden du pakker den ind i staniol.Mine svær er altid
sprøde i flere dage.

Hilsen Anne

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 24-11-05 20:08

Hvis du pakker stegen ind i sølvpapir og sætter den i køleskabet lader du
sværen være udækket. Noget andet er at jeg nogen gange syntes at en
flæskesteg får en bismag dagen efter.

Mvh

Karsten

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-11-05 21:38

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> sværen stadig er sprød og lækker i morgen aften?

Jeg takker for svar og efterprøver omgående

Venlig hilsen Dikte

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-11-05 21:44

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

Jeg skar sværen fra efter at have stegt stegen. Så lagde jeg sværen på en
tallerken for sig selv og stillede den i køleskabet uden noget over.
Da den skulle bruges i aften, var sværen stadig knasende sprød. Så jeg
takker for de gode råd, og så har jeg lært noget til næste gang.

Venlig hilsen Dikte