Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
xd hukommelses kort typer..
Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 24-11-05 00:59

Mit nye lomme kamera Fuji E-900 bruger xd kort, men det sølle 16 mb kort der
følger med kan jo ikke rumme noget, så der må mere til, og har så set at der
findes nogle xd kort der hedder "type M" er der nogle der ved hvad
forskellen er på et alm. og et type M kort er..???
-
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
Har meget mørkekamre udstyr samt digitale proff printere til salg lige nu.
www.tholofoto.dk www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/arkiv/red_pub.htm

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-11-05 08:36

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

> [...]
> har så set at der findes nogle xd kort der hedder "type M" er der
> nogle der ved hvad forskellen er på et alm. og et type M kort er..???

M-kort er langsommere. De kan f.eks. ikke bruges til
non-stop videooptagleser med dit kamera.
Peter Schrøder

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 27-11-05 23:57

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> M-kort er langsommere. De kan f.eks. ikke bruges til
> non-stop videooptagleser med dit kamera.

Selve processoren skulle være mere simpel ja.

Det med video passer nu ikke, for det har jeg ingen problemmer med. Så den
holder ikke helt vand.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-11-05 09:59

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:
> Selve processoren skulle være mere simpel ja.

Den er faktisk mere avanceret og muliggør
kortstørrelser op til 8GB. Prisen er, at
den er lidt langsommere.

> Det med video passer nu ikke, for det har jeg ingen problemmer med.
> Så den holder ikke helt vand.

Det er jo fint nok. Men det anbefales ikke officielt.
Fuji skriver:
"The Type M xD-Picture Card™may cause interruption
of movie recording at 640×480 pixels mode."
Skrivehastigheden er 3MB/sek på XD og
2,5MB/sek på XDM kort. Læsehastigheden er
henhv. 5 og 4MB/sek

Peter Schrøder

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-11-05 21:32

> [...]
> of movie recording at 640×480 pixels mode."
> Skrivehastigheden er 3MB/sek på XD og
> 2,5MB/sek på XDM kort. Læsehastigheden er

Så bare det mere underligt at det faktisk er svært at få kort over 512 MB
der ikke er type M. Og at de vist fremover kun kommer i type M. Til tider en
mærkelig verden vi lever i.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-11-05 08:38

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

> Så bare det mere underligt at det faktisk er svært at få kort over
> 512 MB der ikke er type M. Og at de vist fremover kun kommer i type
> M. Til tider en mærkelig verden vi lever i.

512MB findes både i M og ikke-M. 1GB kun i M.
Fremtidige, større XD kort vil antagelig kun komme
i M.

Peter Schrøder