hvordan fjerner man lugten af kattetis?
Fra : Katja Gøbel

Dato : 23-11-05 22:43

Min ene kat skal til dyrlæge i morgen.. han tisser forskellige steder... og
har sidst gjort det i min sofa... det er godt nok en lædersofa... men der er
stof inde i ryglænet... hvordan fjerner jeg den lugt???

Fra : Anette

Dato : 24-11-05 00:21

Katja Gøbel wrote:
> [...]
> steder... og har sidst gjort det i min sofa... det er godt nok en
> lædersofa... men der er stof inde i ryglænet... hvordan fjerner jeg

Prøv med Rodalon, et sted hvor det ikke kan ses. Det tager lugten,
desinficerer, men har også en tendens til at blege en smule. Rodalon kan
fåes i Matas og i de fleste større supermarkeder.

/ Anette

Fra : Janner

Dato : 24-11-05 08:28

> [...]
> desinficerer, men har også en tendens til at blege en smule. Rodalon kan
> fåes i Matas og i de fleste større supermarkeder.

Vi har meget dårlige erfaringer med Rodalon, det tog nok pis lugten men
katten markerede sig omgående på stedet igen da Rodalon ikke er duft frit og
på klorin oplæsning hviklet for katte kan forveksles med netop urin og
udløser efterfølgende markering. Da vores lille Siameser fik "tisse syge" og
først tissede i sengen et par gange var den ved dyrlægen .. Den fik en
hormon indsprøjtning og vi fik sådan en Feliway duft dims med hjem der
skulle stimulere kattens duft centre. Det hjalp åbenbart men gav en regning
på 800 kr.

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Gainsbourg

Dato : 24-11-05 00:28

Jeg vil anbefale dig at rengøre stedet forsigtigt med et helt duftfrit
rengøringsmiddel og derefter spraye med en duftfri lugtfjerner (kan ikke
lige huske hvad den hedder, men den kan købes i Matas og koster ca. 100 kr).

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Hanne Engermann

Dato : 24-11-05 01:50

> [...]
er
> stof inde i ryglænet... hvordan fjerner jeg den lugt???

Jeg har gode erfaringer med eddike!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Katja Gøbel

Dato : 24-11-05 11:58

Jeg har forsøgt at tørre sofaen af med vand med sæbe i... sådan noget
universal middel, og så bagefter har jeg tørret den af med eddike.. men for
at sige det mildt så lugter der af kattepis i hele lejligheden. Jeg har
svært ved at forestille mig at nogle af de forslag skla kunne tage det.
Problemet er nok at da han pissede på sofaen så løb det ned bag ryglænet
hvor der er stof... så det er dernede fra det lugter.. og der kan jeg ikke
komme ned... kun lige stikke hånden lidt ind... Jeg er bange for at den
eneste løsning er at smide den ud.. kan simpelthen ikk eholde lugten ud.

Til gengæld har jeg været ved dyrelægen... ingen urinvejsinfektion.. så jeg
har købt en feliway med hjem. Men spm'et er om det nytter hvis sofaen stadig
stinker af pis.

Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 24-11-05 12:42

> Katja Gøbel skrev:

Jeg har ikke prøvet det på stof endnu (udover et lagen og en dyne) - men
Pis't Vaek har virket ret godt herhjemme. Vi har nemlig en pige der
sommetider bliver en smule tosset og så tisser forkerte steder så vi
bruger en del af det. (Hun er tjekket hos dyrelægen, der er intet galt
med hende hun er bare muligvis taget en uge eller 2 for tidligt pga. en
amoralsk sælger)

Pis't vaek kan du enten finde hos loppetjansen eller ved at søge på
Google. :)

Med venlig hilsen
Sidsel Lykke Espersen
- Tøm kattebakken ved privat svar