Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt web
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 23-11-05 22:28

hej

Jeg har lige lavet et nyt websted, det er ikke helt færdigt men kan dog ses.
måske nogen er intereseret.

http://www.damkjaergalleri.dk/

--
Jan Damkjær Dahl
tlf. 2962 5011

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-05 22:57

Jan Damkjær Dahl wrote:

> Jeg har lige lavet et nyt websted, det er ikke helt færdigt men kan dog ses.
> måske nogen er intereseret.
>
> http://www.damkjaergalleri.dk/

Hvis du vil vise billeder frem, så brug news:dk.fritid.foto.billedsnak -
og hvis du bare vise dit web-design frem, så brug

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 23-11-05 23:09

Jan Damkjær Dahl wrote:
> Jeg har lige lavet et nyt websted, det er ikke helt færdigt men kan
> dog ses. måske nogen er intereseret.
> http://www.damkjaergalleri.dk/

Billedet på forsiden fylder 241 Kb! Det er vist unødvendigt.
Prøv at komprimere det lidt mere.

ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-11-05 23:29

Ole Sørensen skrev:

>Billedet på forsiden fylder 241 Kb! Det er vist unødvendigt.
>Prøv at komprimere det lidt mere.

Sikkert ikke n'dvendigt, men billedet bliver skaleret ned i
htmlkoden, hvilket samtidig giver et dårligt billede.

Billeder på en hjemmeside skal ændres i størrelse, så de har den
størrelse, de skal vises i på siden.

Billedet vises i 400*300, men er 640*400, så skaler det til
400*300 i et grafikprogram.

At der også bruges frames gør det ikke bedre,
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-05 23:51

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
>
> Billedet vises i 400*300, men er 640*400, så skaler det til
> 400*300 i et grafikprogram.
>
> At der også bruges frames gør det ikke bedre,

Du er off-topic...!

FUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-11-05 00:50

In article <4384F270.3080901@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Du er off-topic...!

Det er han ikke mere end at du er irriterende.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-05 00:12

Jan Damkjær Dahl skrev:

>det er ikke helt færdigt men kan dog ses.

>http://www.damkjaergalleri.dk/

Knap!
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-05 01:28

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message

> Knap!

Eller andre farver

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-05 01:27

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> wrote in message
> hej
>
> Jeg har lige lavet et nyt websted, det er ikke helt færdigt men kan dog
> ses. måske nogen er intereseret.
>
> http://www.damkjaergalleri.dk/

For ikke at snakke om billederne vil jeg sige det er meget irriterende at
skulle åbne et billede i et nyt tab og så gå til bage, jeg elsker muligheden
for at bladre sig vej igennem siderne, altså at man klikke på et billede og
så har men en pil frem og tilbage og en til at vende tilbage til galleriet.
Jeg ved der findes et script der ganske enkelt kan lave det på www.html.dk.
Og måske skulle du overveje at skifte teksten om til arial eller verdana,
den er lettere at læse en den standart "Times new roman" der er brugt.
Fikser også gerne dine rammer hvis du altså vil holde fast på at bruge
rammer, man kan flytte med kanterne med musen og det kan hurtigt for nogen
gøre siden useelig, hvis man kommer til at rykke på dem. Og for Guds skyld,
ændre farverne på dine links, noget der passer sammen med baggrunde,
eksempelvis lys grå og markeret link skulle måske være lidt mørkere grå.
Disse farver skærer igennem og er ikke kønt.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh
Simon

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 24-11-05 09:20

> [...]
> med baggrunde, eksempelvis lys grå og markeret link skulle måske være lidt
> mørkere grå. Disse farver skærer igennem og er ikke kønt.

Jo.. det er altid godt at høre andres konstruktive mening.

Jeg havde nu postet den for at i kunne se lidt billeder, selve siden bliver
ændret senere når min kolega får tid. Han er programør og laver næsten ikke
andet en interaktive webs. men selve designet bliver nok i den retning der
har nu.