Drentsche Patrijshond ( Drente ) Erfarin~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 23-11-05 22:06

Efter min søgning efter den perfekte jagt / familie hund er jeg nu blevet
"bidt" i en Drente :)
Som skrevet før havde jeg faktisk bestemt mig for en F.T. Spaniel, men
Drenten syntes jeg ser mere oplagt ud for mig, Bland andet fordi den også
har stand i sig.
af negative ting har jeg ikke meget at nævne, men det undrer mig at den ikke
er kommet til DK. før 1991 ? De andre jagt hunde har jo mange år på bagen i
DK.
Er der nogle af jer som har noget at sige om racen, positivt som negativt
vil jeg gerne høre om det.

Jeg har læst alt på www.drenteklub.dk
men der står jo kun positive ting... kan det virkelig passe ? :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : hanmich@get2net.dk

Dato : 23-11-05 22:24

Lars Bisgaard skrev:

> Er der nogle af jer som har noget at sige om racen, positivt som negativt
> vil jeg gerne høre om det.
>
> Jeg har læst alt på www.drenteklub.dk
> men der står jo kun positive ting... kan det virkelig passe ? :)

Hej Lars!

Ja, det er ikke heltløgn, hvad der står på drenteklubbens side. Har
selv en 1½ år gl. Drente og er meget glad for den. Meget jagtivrig og
en super familiehund. Den er relativ nem at dressere såfremt du
vælger at bruge bløde metoder. Deres sind er ikke som de robuste
ruhår. Jeg skal lige indskyde at jeg kun taler for min egen hunds
vedkommende. Jeg kender ikke andre drenter. Min hund er meget social,
og det er ikke lykkedes mig at lære den at være alene hjemme. Det
betyder ikke at racen er ringe af den grund - nok mere at jeg ikke har
grebet sagen an på den rette måde. En hundegård er dog løsningen
på mit problem. Desværre skal jeg til at skille mig af med hende, da
vores søn viser tegn på allergi.

Held og lykke med at finde den rigtige hund. Det kan anbefales at tage
kontakt til hvalpeformidlerne. De kender til hvilke kuld, der er avlet
for særlige jagtegenskaber og hvilke, der også tager megen hensyn til
livet som familiehund.

Mvh

Michael