/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Priser / gebyrer
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-05 16:23

Er der nogle begrænsninger på hvad man må tage for services, så som at
opdatere taksterne i en portomaskine ?

Opdateringen vil foregå ved at apparatet ringer til en central, og henter de
nye takster, og ikke andet. Taksterne består af maks. 20 poster, altså 20
beløb som skal ændres. Opringningen tager ca. 30 sek.

Firmaet som står bag maskinen vil fakturere 1.204,- eks. moms for
opkaldet/opdateringen. Samtidigt orienterer firmaet om en service aftale,
som man kan tegne, således at man bliver fri for at betale for opdateringen.

Prisen på serviceaftalen, skal man ringe og få telefonisk hos en sælger -
85,- eks. moms pr. md.

Umiddelbart kan de ikke forklare hvordan prisen på opdateringen er så høj.
De afviser at prisen på opdateringen er så høj, for at kunne sælge deres
service aftaler.




--
Med venlig hilsen

David Bjergsø

**********************************************
Flexhost ApS
Plantage Alle 23, 3200 Helsinge
Telefon 70239235, Fax 70239236
Mobil 25533322, e-mail db@flexhost.dk
**********************************************



 
 
Kevin Edelvang (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 23-11-05 19:22

DrPepper wrote:

> Er der nogle begrænsninger på hvad man må tage for services, så som at
> opdatere taksterne i en portomaskine ?

Nej.

> Opdateringen vil foregå ved at apparatet ringer til en central, og henter de
> nye takster, og ikke andet. Taksterne består af maks. 20 poster, altså 20
> beløb som skal ændres. Opringningen tager ca. 30 sek.
>
> Firmaet som står bag maskinen vil fakturere 1.204,- eks. moms for
> opkaldet/opdateringen. Samtidigt orienterer firmaet om en service aftale,
> som man kan tegne, således at man bliver fri for at betale for opdateringen.
>
> Prisen på serviceaftalen, skal man ringe og få telefonisk hos en sælger -
> 85,- eks. moms pr. md.
>
> Umiddelbart kan de ikke forklare hvordan prisen på opdateringen er så høj.
> De afviser at prisen på opdateringen er så høj, for at kunne sælge deres
> service aftaler.

Det *kunne* være i strid med god markedsføringsskik, eller, hvis der
ikke umiddelbart findes andre firmaer, der tilbyder produktet, være en
udnyttelse af en monopolstatus.

Lyder ikke som et rart firma i hvert fald.

Mvh
Kevin Edelvang

Peter Lykkegaard (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 23-11-05 22:08

"Kevin Edelvang" wrote
>
> Det *kunne* være i strid med god markedsføringsskik, eller, hvis der ikke
> umiddelbart findes andre firmaer, der tilbyder produktet, være en
> udnyttelse af en monopolstatus.
>
Det kommer lidt an på hvor tit apparatet reelt skal opdateres

1204 / 85 ~ 14 (mdr)

85 x 12 (mdr) = 1020 (kr)

- Peter



Ukendt (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-05 22:32

>>
>> Det *kunne* være i strid med god markedsføringsskik, eller, hvis der ikke
>> umiddelbart findes andre firmaer, der tilbyder produktet, være en
>> udnyttelse af en monopolstatus.
>>
> Det kommer lidt an på hvor tit apparatet reelt skal opdateres
>
> 1204 / 85 ~ 14 (mdr)
>
> 85 x 12 (mdr) = 1020 (kr)
>

De 1204,- skal betales hver gang post dk ændrer sine takster.

Jeg opfatter det udelukkende som om at de prøver at tvinge folk til at køber
deres service aftale, ved at sætte en kunstig høj pris på den simple
opdatering.

Et tillægs spørgsmål.

Er det lovligt at sælge sådan et apparat, uden at oplyse om den slags
udgifter ? Skal man ikk epå en eller anden måde, gøre opmærksom på at man
skal betale det beløb, for at kunne bruge apparatet ?

Forresten er det Pitney Bowes der er tale om, så hvis andre her i gruppen,
overvejer en frankeringsmaskine, så vil jeg varmt anbefale at finde et andet
mærke.

mvh
David



Holst (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 23-11-05 23:29


DrPepper wrote:

> Jeg opfatter det udelukkende som om at de prøver at tvinge folk til at køber
> deres service aftale, ved at sætte en kunstig høj pris på den simple
> opdatering.

Om det er 1200 kr. om året eller 85 kr. om måneden kommer jo næsten ud
på et for dem.

> Et tillægs spørgsmål.
>
> Er det lovligt at sælge sådan et apparat, uden at oplyse om den slags
> udgifter ? Skal man ikk epå en eller anden måde, gøre opmærksom på at man
> skal betale det beløb, for at kunne bruge apparatet ?

Ja, det er givetvis lovligt. Jeg har svært ved at se, at det ikke skulle
være lovligt. Højst sandsynligt burde du som køber måske have sat dig
lidt mere ind i produktet, inden du købte det.

> Forresten er det Pitney Bowes der er tale om, så hvis andre her i gruppen,
> overvejer en frankeringsmaskine, så vil jeg varmt anbefale at finde et andet
> mærke.

Er de andre mærker billigere at få opdateret?

Carsten Riis (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 24-11-05 00:27

Holst skrev den 23-11-2005 23:28:

>
> Er de andre mærker billigere at få opdateret?

ja, der er nogen som man selv kan sætte prisen på.

Så er det kun PostDK's aflæsning eller hvem det nu er som skal aflæse
forbruget på en sådan maskine.



--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk
Red liv uden at kunne førstehjælp!
Du ved ikke om du får brug for blod. www.bloddonor.dk

Peter Lykkegaard (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 24-11-05 07:31

"DrPepper" wrote
>
> De 1204,- skal betales hver gang post dk ændrer sine takster.
>
Og hvor tit er det sket?

- Peter



Ukendt (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-05 10:11

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43855e1e$0$192$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "DrPepper" wrote
>>
>> De 1204,- skal betales hver gang post dk ændrer sine takster.
>>
> Og hvor tit er det sket?
>
> - Peter

Det sker ca. 1 gang om året, men hvordan er det relevant for mit spørgsmål ?

mvh

David



per christoffersen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 24-11-05 10:16


"DrPepper" <.> skrev i en meddelelse
news:4384dfdf$0$38624$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er det lovligt at sælge sådan et apparat, uden at oplyse om den slags
> udgifter ? Skal man ikk epå en eller anden måde, gøre opmærksom på at man
> skal betale det beløb, for at kunne bruge apparatet ?

Det bør ikke være overraskende at der er udgifter ved at få maskinen stillet
om.
Men når prisen ikke på forhånd er aftalt er reglen, at sælger sætter prisen,
og at den er gældende så længe det ikke er 'ubilligt' (lovens betegnelse).
Så spørgsmålet er, om prisen er ubillig, og det vil nok sige meget over
markedsniveauet i øvrigt.

/Per



Henrik Nielsen (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 23-11-05 23:27

hvad med selv at opsige kontrakten med Pitney Bowes,når du har fundet
billigere alternativer ?
"DrPepper" <.> wrote in message
news:43848964$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogle begrænsninger på hvad man må tage for services, så som at
> opdatere taksterne i en portomaskine ?
>
> Opdateringen vil foregå ved at apparatet ringer til en central, og henter
de
> nye takster, og ikke andet. Taksterne består af maks. 20 poster, altså 20
> beløb som skal ændres. Opringningen tager ca. 30 sek.
>
> Firmaet som står bag maskinen vil fakturere 1.204,- eks. moms for
> opkaldet/opdateringen. Samtidigt orienterer firmaet om en service aftale,
> som man kan tegne, således at man bliver fri for at betale for
opdateringen.
>
> Prisen på serviceaftalen, skal man ringe og få telefonisk hos en sælger -
> 85,- eks. moms pr. md.
>
> Umiddelbart kan de ikke forklare hvordan prisen på opdateringen er så høj.
> De afviser at prisen på opdateringen er så høj, for at kunne sælge deres
> service aftaler.
>
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> David Bjergsø
>
> **********************************************
> Flexhost ApS
> Plantage Alle 23, 3200 Helsinge
> Telefon 70239235, Fax 70239236
> Mobil 25533322, e-mail db@flexhost.dk
> **********************************************
>
>



Ukendt (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-05 10:03

"Henrik Nielsen" <nikalNOSPAM@image.dk> skrev i en meddelelse
news:V%5hf.995$Cl2.17023@news000.worldonline.dk...
> hvad med selv at opsige kontrakten med Pitney Bowes,når du har fundet
> billigere alternativer ?

Fordi vi jo allerede har købt maskinen til godt 15.000,- Men jeg vil da
undersæge om de kan/vil tage maskinen retur.

mvh

David



Henning (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 24-11-05 12:21

On Wed, 23 Nov 2005 16:23:13 +0100, "DrPepper" <.> wrote:

>Er der nogle begrænsninger på hvad man må tage for services, så som at
>opdatere taksterne i en portomaskine ?
>
>Opdateringen vil foregå ved at apparatet ringer til en central, og henter de
>nye takster, og ikke andet. Taksterne består af maks. 20 poster, altså 20
>beløb som skal ændres. Opringningen tager ca. 30 sek.

Ud over de 30 sekunder skal du tænke på udvikling af sw o.a. Det er
der også nogen der skal betale for!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste