Alexos græsk yoghurt 2% - hvor?
Fra : Peter Westh

Dato : 23-11-05 08:10

I sidste uge var jeg i Metro for første gang. Egentlig var det en skuffelse,
grundlæggende er det jo bare et almindeligt supermarked i overstørrelse.

Det sjoveste var faktisk mejeriafdelingen, hvorfra jeg hjembragte en hel
Tebstrup gedeost og så en enlitersbøtte af subj.

Det er en rigtig, rigtig god yoghurt. Konsistensen er tæt og cremet, og
smagen er mild og rund. Normalt smager "mager" græsk yoghurt temmelig vandet
og surt, men ikke denne her.

Så nu prøver jeg at finde ud af hvor den kan købes, bortset fra Metro. Jeg
har set Alexos 10% yoghurt i ISO og som spotvare i Netto, men jeg har aldrig
set 2% versionen før.

Er der nogen der kan hjælpe?

p.f.tak

Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 10:18

Peter Westh wrote:
> I sidste uge var jeg i Metro for første gang. Egentlig var det en skuffelse,
> grundlæggende er det jo bare et almindeligt supermarked i overstørrelse.

Nu ved jeg ikke hvilket et du var i, det her i Århus har mange
spændende ting i alle afdelinger. Der er købtype som du aldrig ser i
Føtex eller Bilka, fiskespecialiteter i mange afskygninger. Og
kvaliteten er meget høj.

--

Christian

Fra : Peter Westh

Dato : 23-11-05 10:25

> [...]
>spændende ting i alle afdelinger. Der er købtype som du aldrig ser i
>Føtex eller Bilka, fiskespecialiteter i mange afskygninger. Og

Det var i København. Jeg ved ikke hvor meget udvalget varierer. Men det kan
godt være min oplevelse var præget af at jeg har en halvanden-persons
husholdning (far og datter). Storindkøb af kød ligger ikke rigtig inden for
mine muligheder. Fiskeafdelingen så ok ud, men ikke bedre end den i min
lokale ISO (som I vist ikke har i Vestdanmark).

MVH

Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 10:43

Peter Westh wrote:
> [...]
> mine muligheder. Fiskeafdelingen så ok ud, men ikke bedre end den i min
> lokale ISO (som I vist ikke har i Vestdanmark).

Metro egner sig til enten storkøb eller delikatesseindkøb.
For os betyder det enten mucho mange køkkenruller, hele oksefileter
til bøffer og lign.
De har dog gode skinker i alm. størrelser. Mht. delikatesse finder man
dyreryg, snegle, hummere etc. ikke at vi tit køber slige ting

Du har ret, vi har ikke ISO (mener jeg ikke)

--

Christian