Beskyt web projekt overfor nye deltagere
Fra : Cifly

Dato : 22-11-05 19:10

Hej derude.

Går med overvejelser om at køre et seriøst kommercielt projekt i stilling -
et webprojekt.

Har arbejdet på forskellige dele af projektet, men indser at ambitionerne
kræver en mand eller to mere på projektet, til at udfylde de kompetencer der
er behov for, som jeg ikke selv besidder.

Men når jeg nu søger et par folk til opgaven, ønsker jeg jo ikke samtidig at
de render med ideen (der kan blive kommercielt givtig), efter de har hørt
hvad det drejer sig om.

Jeg har ikke på nuværende tidspunkt råd til en advokat.

Spørgsmålet til forumet er så i denne forbindelse;

- Hvordan sikre jeg mig bedst, at projektet bliver i min varetægt?

- Er en "hjemmestrikket" kontrakt nok fx en hensigtserklæring, eller skal
den bevidnes af en jurist/advokat?

Håber at nogle af jer har indsigt og erfaring til at give mig et godt svar.

Vh Cifly

Fra : per christoffersen

Dato : 23-11-05 10:13

"Cifly" <flygenringSLET@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> - Hvordan sikre jeg mig bedst, at projektet bliver i min varetægt?

Man plejer vidst at løse den slags med en fortrolighedserklæring.
Indbygget i erklæringen er så en aftale om bod hvis fortroligheden brydes.
Og den plejer at være af en betragtelig størrelse. For nogle år siden deltog
jeg i et projekt, der måske minder lidt om dit (det var ihvertfald
webbaseret), og her var boden 250.000 DKK (pr. gang...).

> - Er en "hjemmestrikket" kontrakt nok fx en hensigtserklæring, eller skal
> den bevidnes af en jurist/advokat?

Kontrakten/erklæringen skal som sådan ikke bevidnes af en advokat (det
rækker med parternes underskrift), men jeg ville nok synes det var rart, at
en advokat havde i det mindste gennemset den, for at checke den for
uhensigtsmæssigheder.

/Per

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 23-11-05 10:13

> [...]
> rækker med parternes underskrift), men jeg ville nok synes det var rart, at
> en advokat havde i det mindste gennemset den, for at checke den for

Du kan finde tekster til en så kaldt non-disclosure agreement ude på
nettet. Og en smule forklaringer her :
http://en.wikipedia.org/wiki/Non-disclosure_agreement

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-11-05 14:08

<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan finde tekster til en så kaldt non-disclosure agreement ude på
> nettet. Og en smule forklaringer her :
> http://en.wikipedia.org/wiki/Non-disclosure_agreement

....og her er et par stykker på dansk

http://www.dkpto.dk/blanketter/diverse/14_3_hemmeligholdelsesaftale.pdf
http://www.tekinno.dk/_root/media/22588%5FHemmeligholdelsesaftale%2C%20dansk4.doc

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-11-05 14:17

Kik også forbi http://www.cvu.dk/sw517.asp

Fra : Cifly

Dato : 23-11-05 13:22

Tusinde tak for jeres feedback som jeg finder meget brugbart

Kigger lige lidt og vender så muligvis tilbage og håber i endnu engang vil
dele af jeres erfaringer.

Cifly

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-11-05 23:18

Cifly wrote:

> Kigger lige lidt og vender så muligvis tilbage og håber i endnu engang vil
> dele af jeres erfaringer.

Husk, at det er vigtigere at I selv forstår det, I skriver under på end
at det har en masse fine udtryk.

Og hvis du selv har et oplæg, kan du nok få en advokat til at kigge det
igennem for et overskueligt beløb.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/