et nyttigt javascript
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-01 21:37

Jeg har benyttet mig af FrontPages måde at lave udfoldelige menuer - det går
også godt, men kan desværre ikke vises i Netscape -

Er der nogen, der har et javascript, der kan benyttes i begge browsere som
har den egenskab at man klikke på en indholdsfortegnelse /menu, hvor man kan
folde den ud og ved et klik på undermenuerne komme videre (noget med at der
findes et plus-tegn ved hver overordnet emne - akkurat som det findes i
Windows-registry'et eller lignende steder (bortset fra mapperne, der ikke
ser så kønne ud som en del af en indholdsfortegnelse.

Arne H. Wilstrup

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 10-06-01 22:26

Arne H. Wilstrup <ahw@ahw.dk> wrote in message
> [...]
> Windows-registry'et eller lignende steder (bortset fra mapperne, der ikke
> ser så kønne ud som en del af en indholdsfortegnelse.

Jeg må indrømme, at det er jeg også på jagt efter !!! Indtil nu har jeg
benyttet
mig af et script (Smart Folding Tree) som jeg har fundet på
www.dynamicdrive.com
Det er det nærmeste jeg har kunnet komme indtil nu, men det virker (vistnok)
ikke
i Netscape.

Du kan eventuelt se det i funktion på http://stamptravel.dht.dk

Med venlig hilsen
Ann Mette Heindorff

Fra : Lars

Dato : 11-06-01 08:17

> kan
> der

Hej

Jeg har ikke selv et sådant JavaScript (og jeg vil heller ikke kunne lave
det fra bunden), men det har Netscape derimod lavet for os. På
http://developer.netscape.com er der nogle eksempler på udfoldelige lister
(collapsible lists), der virker i både Netscape og Eplorer browsere. Det kan
være lidt svært at finde "koden", så her er et direkte link:
http://developer.netscape.com/docs/examples/index.html?content=dynhtml.html
(et par skærmhøjder ende er der et punkt med titlen "JavaScript DHTML
Collapsible Lists).

Det anbefales meget, at man læser dokumentationen, men det er ikke så svært
endda at tilpasse eksemplet til eget brug. Hvis du ser koden, vil du også
kunne se, hvordan man laver en udfoldelig liste, der virker i begge
browsere.

Venlig hilsen

Lars

http://www.freelancekonsulenten.dk