Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GeForce MX4400 og HD forsvinder
Fra : Frank Nørvig

Dato : 22-11-05 17:30

Hejsa,

Jeg har et underligt problem, som jeg ikke kan forstå:
Når jeg forsøger at skifte mit ATI 9800 Pro grafikkort (AGP) ud med et
GeForce MX4400 (AGP) grafikkort, så forsvinder min SATA harddisk fra min
bios og jeg kan ikke boote op.

Mit bundkort er et Asus P4C800 Deluxe og SATA-controlleren er onboard.
Jeg kan derfor af gode grunde hverken flytte rundt på grafikkort eller
controller, for at prøve at løse en evt. konflikt.

Nogen gode idéer?

Mvh Frank

Fra : NoShyGuy

Dato : 22-11-05 17:56

"Frank Nørvig" skrev d. 22-11-05 17:30 dette indlæg :
> [...]
> Jeg kan derfor af gode grunde hverken flytte rundt på grafikkort eller
> controller, for at prøve at løse en evt. konflikt.

Prøv at nulstille din bios, og evt, sætte den til at "reset
configuration = Enabled"
Det kan være at der alligevel er en konflikt mellem din harddisk IDE IRQ
og dit grafikkorts IRQ.
Jeg disabler altid parallelporten. Har intet at bruge den til, og det
giver IRQ 7 ledig.
Hvis du heller ikke bruger diskette, så disable også den ide kanel.

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank Nørvig

Dato : 22-11-05 18:10

> [...]
> giver IRQ 7 ledig.
> Hvis du heller ikke bruger diskette, så disable også den ide kanel.

Mange tak, det prøver jeg.
Mvh Frank