Header-fejl
Fra : Niels

Dato : 22-11-05 15:25

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output
started at /home/web/gb0730/niels/godl/juniors/index.php:12) in
/home/web/gb0730/niels/godl/juniors/index.php on line 101

Der er et eller andet jeg ikke må gøre før en header("Location: index.php");
Har bare ikke fattet det, hvad er der galt?

--
/Niels (Webmaster on NooP Web - www.niels.spoweb.dk)

Fra : Niels

Dato : 22-11-05 15:28

"Niels" <niels@spoweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er et eller andet jeg ikke må gøre før en header("Location:
> index.php");
> Har bare ikke fattet det, hvad er der galt?

Ej glem det, har lige læst endnu en gang på php.net:

<?php
/* This will give an error. Note the output
* above, which is before the header() call */
header('Location: http://www.example.com/');
?>

hm, fatter det nu alligevel ikke, hvad er det jeg ikke må?

Fra : Andreas Paasch

Dato : 22-11-05 15:31

Du må intet output have, dvs. skrive noget før din header("Location:
.....");

og ved brug af <html> sker dette åbenbart.

/Andreas

Fra : Niels

Dato : 22-11-05 15:39

"Andreas Paasch" <Andreas@Paasch.net> skrev i en meddelelse
Du må intet output have, dvs. skrive noget før din header("Location:
.....");

og ved brug af <html> sker dette åbenbart.

/Andreas

Tror det er hvis tag'et ikke er afsluttet, eller hvad

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-05 15:59

Niels used his keyboard to write :
> Tror det er hvis tag'et ikke er afsluttet, eller hvad

Nej, du må ikke have output overhovedet før du sender en header. Det er
ligegyldigt hvad det er for output, der må ikke være noget som helst.

Fra : Niels

Dato : 22-11-05 16:14

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej, du må ikke have output overhovedet før du sender en header. Det er
> ligegyldigt hvad det er for output, der må ikke være noget som helst.

It is a very common error to read code with include(), or require(),
functions, or another file access function, and have spaces or empty lines
that are output before header() is called

Hm jeg kører nogle include()-funktioner inden min header()-funktion, kan
jeg, øh... afslutte dem?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-05 17:20

It happens that Niels formulated :
> [...]
> that are output before header() is called

> Hm jeg kører nogle include()-funktioner inden min header()-funktion, kan jeg,

Afslutte dem ? du kan lade være med at køre dem før du sender dine
headers :)

En (lidt) dirty hack måde at gøre det på er at benytte sig af output
buffering - så kan du nemlig sende headers og output fuldstændig
vilkårligt som du har lyst til. PHP samler det hele og sender det først
videre når dit script er færdigafviklet. Meeeeeen, det er IMHO ikke en
pæn måde at gøre det på. Se på http://php.net/ob_start for syntax.

Fra : Niels

Dato : 22-11-05 17:29

> [...]
> videre når dit script er færdigafviklet. Meeeeeen, det er IMHO ikke en pæn

Hm, ok, bruger javascript isteddet