DivX versioner?
Fra : Jasper Norman

Dato : 21-11-05 22:21

Hej.

Jeg har lige læst tråden om Ti4400 kortet.

Jeg har selv et gl. FX5600 kort. Er det en dårlig idé at bruge de nyeste
drivere fra Nvidia, og i stedet bruge de drivere der hørte til kortet i sin
tid?

Snakken omkring DivX versionerne fik mig til at tænke på, om jeg skal holde
mig fra de drivere der understøtter Divx9 og frem, da mit gl. kort muligvis
ikke understøttet det? (og bare rolig... jeg har bestilt et lidt nyere kort:
6600GT, men sønnen skal have det gl

/Jasper

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-11-05 07:15

Hej

Jasper Norman wrote:
> [...]
> ikke understøttet det? (og bare rolig... jeg har bestilt et lidt nyere kort:

Dit kort understøtter DX9.0, så en nyere driver vil være på sin plads.
Når alt kommer til alt, så er det svært med driverne. NVidia spytter så
mange drivere på gaden, at det er umuligt at sige hvad der er godt og
hvad der er skidt, før de er installeret.

Hvis du ikke har noget at udsætte på dit system, så hold fast i den du
har nu. Hvis du oplever problemer i et spil eller du synes grafikken ser
grim ud, så prøv en nyere driver. Nogle gange giver en ny driver en
hastighedsforøgelse, men den er som regel på bekostning et andet sted.
Det er sjældent at både kvaliteten bliver bedre og hastigheden går op.

"Ain't fix it if it isn't broken" holder i lige netop det her tilfælde
meget godt. Hvis man ellers gider pløje sig igennem release notes på
driverne, så er der måske også lidt hjælp at hente der.

Med hensyn til DirectX og versionsnumre, så er DirectX indrettet på den
måde, at den vil simulere eventuelt manglende funktioner via software,
hvis de ikke understøttes i hardware. Dette er dog meget tungt for
CPU'en og kvaliteten vil som regel være ringere. Se eventuelt
CPU-testene i 3DMark 03 og 05 i forhold til de 3D-accelerede. Driverne
spiller dog ingen rolle i den sammenhæng da de blot rapporterer tilbage
om funktionen findes eller ej, så man vil næppe opnå noget ved at vælge
en nyere drivere fremfor en ældre.

Så så længe du blot vælger en driver som understøtter dit grafikkort, så
er der i teorien ingen problemer.