3D accelerator ?
Fra : SpookiePower

Dato : 21-11-05 19:58

Er der 3D accelerator på et Geforce4 Ti 4400 grafikkort ??

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 21-11-05 20:34

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message
> Er der 3D accelerator på et Geforce4 Ti 4400 grafikkort ??

Ja, hvis du også mener at der er motor i en trabant.

Br,
Morten

Fra : Mythos

Dato : 21-11-05 21:22

"Morten Klostergaard" <News@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> "SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message
>
> Ja, hvis du også mener at der er motor i en trabant.
>
> Br,
> Morten

ROFL, den var god. Ikke for at nedgøre mandens grafikkort, men....

Mythos

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-11-05 20:41

Hej

SpookiePower wrote:
> Er der 3D accelerator på et Geforce4 Ti 4400 grafikkort ??

Ja, det er der på alle Geforce kort. Spørgsmålet er blot hvilken DirectX
standard de understøtter i hardware.

Husker jeg ret, så understøttede GF4 serien DX8.1. De tilsvarende
billigudgaver (MX-kortene) understøttede delvist DX7. GF5-serien
understøttet DX9 og GF6/GF7-serien understøtter DX9.0c. Det lille c er
ganske væsentligt da det fortæller at ShaderModel 3.0 understøttes
hvorimod tidligere versioner kun understøttede ShaderModel 2.0.

Du kan se lidt oversigter her:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-02.html
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html

Den sidste nye standard er DirectX9.0c og den er efterhånden et år
gammel. Hvis du overvejer om et GF4 kort er godt nok, så vil jeg råde
dig til at ofre 500,- på et GF6200 kort med 128mb. Det vil være
GF4-kortet overlegent.

Fra : SpookiePower

Dato : 21-11-05 21:58

Ja jeg er sku lidt blank på dette område.
Grunden til at jeg spørger er at jeg har lånet et Geforce4 Ti 4400
grafikkort. Når jeg prøver at afvikle spillet Call of Duty 2 bliver jeg fortalt
at mit kort mangler/ikke understøtter 3D accelerator.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-11-05 22:24

Hej

SpookiePower wrote:
> [...]
> grafikkort. Når jeg prøver at afvikle spillet Call of Duty 2 bliver jeg fortalt
> at mit kort mangler/ikke understøtter 3D accelerator.

Jeg kender ikke Call of Duty 2, men jeg mener, at det kræver DX9 i
hardware. Samtidig mener jeg at have læst, at du kan sætte en
indstilling et eller andet sted til, at det skal kunne køre i DX7-mode.
Det skulle løse dit problem.

Ellers må du ofre de 500,- på det GF6200 kort. Se her:

Min søn har sådan et kort og jeg har tidligere posted benchmark
oplysninger på det:

Maskinen er en P4 2Ghz, 512Mb ram, GF6200 128mb 64 bit:
AquaMark 3: 22000
3DMark03: 2506
3DMark05: 1044

De tre tests kan du downloade frit og afprøve på din egen maskine. Så
vil du få en ide om hvad du kan forvente.

Fra : SpookiePower

Dato : 23-11-05 10:10

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse news:43823b01$0$99994$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> indstilling et eller andet sted til, at det skal kunne køre i DX7-mode. Det skulle løse dit problem.

Ja der står at spillet understøtter DX9.0c men om det også betyder
at det kræver DX9.0c hardware mæssigt ved jeg ikke. Jeg kan se at
Geforce4 Ti4400 understøtter DX8.1 så det er måske problemet ?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-11-05 11:30

Hej

SpookiePower wrote:
> Ja der står at spillet understøtter DX9.0c men om det også betyder
> at det kræver DX9.0c hardware mæssigt ved jeg ikke. Jeg kan se at
> Geforce4 Ti4400 understøtter DX8.1 så det er måske problemet ?

Ja, det er problemet. Men i spillet findes der en indstilling som hedder
"Force DirectX 7". Hvis du sætter den, så burde du kunne spille det.

mvh
Karsten

Fra : SpookiePower

Dato : 23-11-05 12:29

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse news:4384448c$0$38673$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ja, det er problemet. Men i spillet findes der en indstilling som hedder "Force DirectX 7". Hvis du sætter den, så burde du kunne
> spille det.

Takker det vil jeg prøve.

Men jeg er stadig lidt forvirrert...
Jeg har installeret DX9.0c og på spilpakken står at det understøtter
alle Geforce 4/Ti serier...der burde Geforce4 Ti 4400 da høre under
så der burde vel ikke have været probler overhovedet...

Fra : NoShyGuy

Dato : 22-11-05 17:50

"SpookiePower" skrev d. 21-11-05 21:58 dette indlæg :

> [...]
jeg fortalt
> at mit kort mangler/ikke understøtter 3D accelerator.

Du kan ikke spille så store spil på et GeForce 6200!
Jeg har selv lige skiftet mit GeForce 6600 GT ud fordi det ikke kunne
trække Counter-Strike: Source godt nok.
Så et 6600 GT er minimum hvis du skal kører så store spil.
Men er du sikker på at resten af dit system kan køre spillet?
Du bør ALDRIG spille på minimumskravende.
Gå efter at ha det dobbelte af minimumskravet for spillet.

Du bør ha 3 Ghz P4 eller tilsvarende, og mindst 512 ram.

http://www.kandu.dk/

Fra : SpookiePower

Dato : 23-11-05 10:03

"NoShyGuy" <NoShyGuy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:43834dfd$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Gå efter at ha det dobbelte af minimumskravet for spillet.
>
> Du bør ha 3 Ghz P4 eller tilsvarende, og mindst 512 ram.

Jeg har en Intel P4 3Ghz med 1GBram, så det burde ikke være problemet.