købe 6600gt eller beholder mit 9800Pro
Fra :   j

Dato : 20-11-05 23:13

Jeg sidder og har lige problemer med spillene - det kører ikke supersmooth,
nu har jeg lige hjulpet en kammerchuk med en (skulle være billig) AMD 3000+
1gb ram 6600gt grafikkort - og spil som command & conquer Generals flyver
over hans skærm.... hmm.. jeg har en æææh lidt ældre Pentium 4 1.8ghz 1gb
ram og et Radeon 9800 Pro kort - og hos mig er det ikke ligefrem flyvende -
er hans grafikkort bare bedre ?! - eller det er måske pga. min aldrende P4
1.8 ?

/JK

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-05 23:41

" j" wrote

> [...]
> flyvende -
> er hans grafikkort bare bedre ?! - eller det er måske pga. min aldrende P4

Depends - 9800Pro er ganske udmærket kort
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277&p=3

Problemerne er muligvis pga et ældre bundkort med knap så megen performance?

- Peter

Fra : Mythos

Dato : 21-11-05 00:24

" j" <j@j.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flyvende -
> er hans grafikkort bare bedre ?! - eller det er måske pga. min aldrende P4

For at gøre din dag rigtig dårlig, så kan jeg fortælle at jeg har et 9700
Pro kort i min, og der danser Generals over skærmen

Mythos

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-11-05 16:52

On Sun, 20 Nov 2005 23:13:01 +0100,   j <j@j.dk> wrote:

> [...]
> flyvende -
> er hans grafikkort bare bedre ?! - eller det er måske pga. min aldrende

Hej
Din cpu er ret langsom. hvis du kan opgradere den vil du sikkert kunne få
en forbedring. Men det kan sagtens også være din ram og fsb hastighde som
er medvirkende til langsomheden.
En AMD XP3000 med PC3200 er mindst dobbelt så hurtig som din cpu.

En 9800pro er fint hurtigt til de fleste nye spil, hvis man bare ikke vil
spille i høj opløsning med mange detaljer.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : NoShyGuy

Dato : 21-11-05 18:46

Din CPU er fra 1990erne!!!!
Helt klart den du skal ha skiftet.
Jeg har selv haft en 3000+ med 6600 GT, og den er ok.
Skiftede CPU til 3500+ og grafikkort til X800 XL, og nu flyver den max i
counter-strike: source.
Men skift dit bundkort og CPU til en 3 Ghz, hvis du ikke har penge nok
til at skifte det hele ud.
Det sæt (3Ghz+bundkort) findes mange steder til billige penge.

http://www.kandu.dk/