Info: Effektforbrug for low- og midlevel g~
Fra : Beeblebrox

Dato : 20-11-05 21:42

Hej

Jeg har brugt utallige timer på at grave info frem om hvor meget effekt
hvilke grafikkort trækker.

Nettet er forplumret med oversigter der viser hvad fulde systemer
trækker med forskellige high-performance grafikkort, men en opdateret
liste der alene specificerer grafikkortets forbrug for middel- og lowend
grafikkort har været svær at finde for de nyere kort.

Jeg har derfor skrevet alt min viden ned i en lille oversigt her:
<http://www.sports-mc.dk/beeblebrox/index.php?id=5&idsub=51&idtrg=513>

Som jeg håber kan spare nogle af jer andre for at spilde tid med at
skrive til producenter og lave mærkelige regnestykker etc.

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>

Fra : Ulrik Løye

Dato : 20-11-05 23:24

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Som jeg håber kan spare nogle af jer andre for at spilde tid med at skrive
> til producenter og lave mærkelige regnestykker etc.

Interessant artikel.

Det ville i øvrigt være interessant at kande wattforbruget af et nVidia
nForce 430 med en onboard GeForce 6150 GPU; det ligner nemlig en glimrende
og støjsvag HTPC.

http://www.nvidia.com/page/gpu_mobo.html
http://www.nvidia.com/page/gpumobo_6150-430_features.html

/u