Island sommeren 2006
Fra : Henry Vest

Dato : 20-11-05 17:09

Vinteren nærmer sig, og så kan man jo passende begynde at tænke på næste års
sommerferie!

Jeg overvejer en tur til Island. Ca. en uge med udgangspunkt i Reykjavik.
Flybiletten kan man jo fx købe hos Icelandair men hvad med ...
- Hotel? Nogle anbefalinger?
- Udflugter til Den blå Lagune, Gullfoss mv. Kan man finde ud af det
deroppe, eller skal man have ordet det hjemmefra?

Måske kan det bedre betale sig at købe en pakkerejse. Nogen forslag til
rejsebureauer der har rejser til Island på programmet?

På forhånd tak for enhver hjælp.

--
Henry Vest

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 20-11-05 17:23

> Jeg overvejer en tur til Island. Ca. en uge med udgangspunkt i Reykjavik.
> Flybiletten kan man jo fx købe hos Icelandair men hvad med ... - Hotel?
> Nogle anbefalinger?
Jeg var deroppe sammen med 3 kammerater for ca. 3 måneder siden. Vi boede
http://www.hotelvik.is/ som var ganske glimrende sammenholdt med
prisen. Det er jo ikke just billigt at overnatte deroppe.

> - Udflugter til Den blå Lagune, Gullfoss mv. Kan man finde ud af det
> deroppe, eller skal man have ordet det hjemmefra?
Der var masser af brochurer på turene i lufthavnen, men mit indtryk var at
prisniveauet var meget højt. Vi lejede i stedet en bil og kørte rundt.

Skulle du være interesseret i at se nogle billeder ligger der nogle på
http://www.termestrup.dk/gallery/usa2005?page=2 (linket er godt nok -
Island var bare en del af en tur til USA. Vi var kun deroppe i 3 dage)

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 20-11-05 18:11

> [...]
>
> Måske kan det bedre betale sig at købe en pakkerejse. Nogen forslag til
> rejsebureauer der har rejser til Island på programmet?

Hejsa

Island er dyrt - specielt om sommeren. Vi var deroppe i en påskeferie, og
kunne se, at vi sparede en del, specielt på overnatning. Men, lad ikke det
skræmme jer. Island er et dejligt sted, og pengene værd.

Icelandair har pakkerejser,
http://www.icelandair.dk/main/view.jsp?branch=5551351, men om det kan betale
sig, ved jeg ikke. Der er også www.heklatravel.dk
Flyver I ud fra KBH er der billige billetter Iceland Express
http://www.icelandexpress.dk/.

Vi boede på pensionater i Reykjaivk, og det var billigere end hotellerne. De
to steder vi boede var helt fine, nærmest små hoteller.
http://www.eyjar.is/guesthouse/english/english.htm,
http://www.randburg.com/is/krian/

Turene til blå lagune, Gullfoss mv. kan sagtens bestilles deroppe. Det er
dog dyrt, så tit kan det bedre betale sig at leje en bil og så selv køre
rundt. Alt efter hvad I er til, selvfølgelig. Se fx. her: http://www.re.is/
eller her http://www.icelandexcursions.is/ for ture med bus.

Læs om vores tur her:

http://www.pernille-kennet.dk/Rejsebeskrivelser/island2004.htm

Go tur

Hilsen Pernille
--
www.pernille-kennet.dk
.... stedet med de mange rejsebeskrivelser

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 25-11-05 23:30

Hej Henry !

Vil vil ønske dig god rejse til Island, det er et meget spændende land.

Du kan se vor tur på denne side: www.rejse.michulla.dk/page3.html

Mange hilsner fra

Ulla og Michael