Meget langsom grafik - ATI Radeon Xpress 2~
Fra : SpookiePower

Dato : 20-11-05 16:50

Jeg har fået mig en ny maskine -
Pentium 4 - 3.0Ghz
Asus bundkort P5RD1-V Deluxe med 1Gb DDRram
samt et onboard grafikkort af typen ATI Radeon Xpress 200.

Jeg forventer mig ikke det bedste af grafikkortet men blev slemt
skuffet da jeg prøvede spillet Call of Duty 2. Det køre ekstremt
langsomt og hakker helt vildt så det er umuligt at spille.

Jeg har kun installerede de drivers som følger med til bundkorts-cd'en.
Jeg har så besøgt Asus og ATI for at finde ud af om der skulle være
nogle nyere drivers til mit grafikkort, men syntes ikke der er noget
hos Asus. Hos ATI kan jeg finde noget som hedder Catalyst på
omkring 30mb. Kan det være noget af det jeg skal bruge ?

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-05 17:13

"SpookiePower" wrote

> [...]
> skuffet da jeg prøvede spillet Call of Duty 2. Det køre ekstremt
> langsomt og hakker helt vildt så det er umuligt at spille.

http://www.tomshardware.com/motherboard/20041108/radeon_xpress-18.html

3DMark 2005: 3dMarks

ATI: X800GT: 3986 (anden HW configuration)
ATI X600XT: 1626
ATI Radeon Xpress 200: 648

Såehh :)

- Peter

Fra : SpookiePower

Dato : 20-11-05 17:21

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4380a080$0$102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> 3DMark 2005: 3dMarks
>
> ATI: X800GT: 3986 (anden HW configuration)

Jeg kan næsten forstå på dit svar at det er et langsomt grafikkort, men
kan det være rigtigt at det er så langsomt så jeg ikke kan spille et spil ???

Jeg går ud fra at det kun umiddelbart er grafikkortet der er en flaskehals hos mig ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-05 17:40

"SpookiePower" wrote

> Jeg kan næsten forstå på dit svar at det er et langsomt grafikkort, men
> kan det være rigtigt at det er så langsomt så jeg ikke kan spille et spil
> ???

Jeg spiller fint fx HL på min laptop med Intel Extreme Graphics
Jeg kan til dels kæmpe mig igennem HL2, men det er ikke kønt

Svjv skulle Xpress 200 være bedre end IEG

> Jeg går ud fra at det kun umiddelbart er grafikkortet der er en flaskehals
> hos mig ?

Jeps

- Peter

Fra : Hans

Dato : 20-11-05 18:09

SpookiePower wrote:

> Jeg kan næsten forstå på dit svar at det er et langsomt grafikkort,
> men kan det være rigtigt at det er så langsomt så jeg ikke kan spille et
> spil ???
Det kommer jo an på hvilken opløsning du forventer.

> Jeg går ud fra at det kun umiddelbart er grafikkortet der er en
> flaskehals hos mig ?

Det må man sige. Hvis du har købt bundkortet med den forventning at IGP'en
kan afvikle nye spil, så har du lavet en fejlinvestering.

Hans

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-11-05 20:47

> Det må man sige. Hvis du har købt bundkortet med den forventning at IGP'en
> kan afvikle nye spil, så har du lavet en fejlinvestering.

Jeg er helt enig.. men blot lige til en orientering, så kan man i det
pågældende spil tvinge den fra dx9 til dx7 inde i preferences, det gør en
verden til forskel i ydelsen. Alt eye candy'et ryger naturligvis af, men det
fjerner ikke underholdningen fra spillet.

Fra : SpookiePower

Dato : 20-11-05 22:30

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse news:dlqaiu$asu$1@newsbin.cybercity.dk...

> Det kommer jo an på hvilken opløsning du forventer.

Jeg prøvede at spille den i 480x... (kan ikke huske den sidste del)
hvor den ikke var særlig godt

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-11-05 17:54

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg har fået mig en ny maskine -
> Pentium 4 - 3.0Ghz
> Asus bundkort P5RD1-V Deluxe med 1Gb DDRram
> samt et onboard grafikkort af typen ATI Radeon Xpress 200.

Svjh, så svarer ydelsen fra Xpress200 til en Radeon x300, så meget lav
performance især i nyere spil.

> [...]
> hos Asus. Hos ATI kan jeg finde noget som hedder Catalyst på
> omkring 30mb. Kan det være noget af det jeg skal bruge ?

Ja. Catalyst er driver til alle Radeon kort. Husk evt osse lige at hente
nyeste drivere til bundkortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : SpookiePower

Dato : 20-11-05 22:35

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse news:Xns9714B6097F9DDbjoegdk@130.225.247.90...
> "SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> crashed Echelon writing

> Ja. Catalyst er driver til alle Radeon kort. Husk evt osse lige at hente
> nyeste drivere til bundkortet.

Takker :)
Jeg er lidt itvivl om hvilken version der fulgte med på bundkort-cd'en
som jeg har installeret, hvordan ser man hvilken version man køre med ?
Jeg kan se at den nyeste til mit bundkort/grafikkort skulle være version 5.11