Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilken tvkort?
Fra : Martin Jensen

Dato : 19-11-05 19:00

Hey

Jeg står og skal invistere i et nyt tv-kort, men er usikker på hvilken jeg
skal købe, er der nogen der har erfaring med gode/dårlige kort?
Det eneste jeg forlanger til et kort..... er kvalitet.... dvs. det jeg
optager skal være i god kvalitet

Kom med nogle bud på hvad jeg skal købe...

Mvh
Martin

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-11-05 20:55

> [...]
> optager skal være i god kvalitet
>
> Kom med nogle bud på hvad jeg skal købe...

Min konfiguration som jeg er yderst tilfreds med:

TV-kort: Hauppauge WinTV-PVR350 m. indbygget mpeg-encoder som tager det
store læs istedet for computerens processor

Software: ChrisTV som er meget bedre end WinTV som følger med Hauppauges
TV-kort.

Men du skal da vælge en tv-kort efter dine behov, f.eks. om du skal kunne se
tv på en kanal og samtidig optage noget på en anden kanal (to tunere på
tv-kortet). Eller om du skal kunne optage radio. Eller om du har brug for
computeren mens den optager et program i fjernsynet (MPEG-processor). Eller
om du vil tilslutte fjernsynet til dit tv-kort (med tv-out), således at du
kan se det optagne på computeren i fjernsynet.

Links: www.hauppauge.com + www.chris-tv.com

Mvh

Emil

Fra : MAT

Dato : 20-11-05 15:50

Man får ofte også en del god information i nyhedsgruppen
"dk.teknik.tv+video".
Du bør ændre investere til investere og hvilken til hvilket.

Venligst