tydning udlagt barnefader
Fra : Reinert

Dato : 19-11-05 16:03

Hvad hedder portør Søren Christian .... af Odense til efternavn og hvor
finder jeg ham?
Se fil på binaer historie
Med venlig hilsen og tak for hjælpen.

Kjeld Reinert

Reinert@dadlnet.privat
(udskift privat med dk)

Fra : Bent Mortensen

Dato : 19-11-05 17:03

"Reinert" <Reinert@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hedder portør Søren Christian .... af Odense til efternavn og hvor
> [...]
jeg læser Søren Christia Trampedak af Odense

Fra : Bent Mortensen

Dato : 19-11-05 17:14

"Reinert" <Reinert@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hedder portør Søren Christian .... af Odense til efternavn og hvor
> [...]
Undskyld der skulle stå
jeg læser Søren Christian Trampedak af Odense

Fra : Reinert

Dato : 19-11-05 17:47

Tak for svaret
Det gør jeg vistnok? også, men en sådan er ikke til at finde, hverken i
folketællinger (Odense eller www.familysearch

Fra : Bent Mortensen

Dato : 19-11-05 18:15

> [...]
> Tak for svaret
> Det gør jeg vistnok? også, men en sådan er ikke til at finde, hverken i

Jeg ved ikke om det kan havde nogen sammenhæng, med ham der står som nr.
913
der står fødested Viborg ??? der er jo ikke mange med det Navn
Husstand: Hjørring, Horns, Aasted, 1880, 2, Kvissel, Hus

Løbenr i indtastning, Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i
husstanden, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse,
Kildestednavn, Kildefødested, Født kildedato, Fødeår, Sogn, Kommentar, Nr.
ægteskab
908, Peter Kr. Olsen, 41, M, Gift, Stationsforvalter, husfader, , 2, Hus,
Kvissel, Flensborg, , , , ,
909, Ida Sofie Olsen, 46, K, Gift, Husmoder, , 2, Hus, Kvissel, Bølk,
Sønderjylland, , , , ,
910, Ingeborg Johanne Olsen, 14, K, Ugift, Deres barn, , 2, Hus, Kvissel,
Tommerup, , , , ,
911, Lorentz Kr. Olsen, 10, M, Ugift, Deres barn, , 2, Hus, Kvissel,
Hobro,
, , , ,
912, Rasmus Lauersen, 15, M, Ugift, Stationskarl, , 2, Hus, Kvissel,
Frederikshavn, , , , ,
913, Søren Kristian Trampedack, 16, M, Ugift, Stationskarl, , 2, Hus,
Kvissel, Viborg, , , , ,

Fra : Reinert

Dato : 19-11-05 18:51

Det forekommer sandsynligt.
Som du skriver, er navnet sæegent og en 16 årig der i 1980 var stationskarl
kunne i 1885 vel meget passende være avanceret til "portør", som dengang
syntes at være en stillingsbetegnelse indenfor jernbanerne. Også alderen -
noger yngre (eller ældre) end den ugifte moder kunne tale herfor.
Imod taler selvfølgelig, at han ikke er "af Odense" men Viborg.
Jeg vil søge videre efter dit "spor"
Tak for hjælpen

Fra : Bent Mortensen

Dato : 19-11-05 19:24

> [...]
> noger yngre (eller ældre) end den ugifte moder kunne tale herfor.
> Imod taler selvfølgelig, at han ikke er "af Odense" men Viborg.

Hej Igen
der er et sogn i Viborg Amt der heder Oddense, også en mulighed selv om
der
ingen Jernbane går der

Fra : Reinert

Dato : 19-11-05 19:50

Jeg er dybt imponeret og selvfølgelig endnu mere overbevist om, at det er
den rette person.
Tak for hjælpen endnu engang
Re

Fra : Ole Grau

Dato : 19-11-05 19:57

> Hej Igen
> der er et sogn i Viborg Amt der heder Oddense, også en mulighed selv
> om
> der
> ingen Jernbane går der

Hej

Skive - Glyngøre banen åbnede i 15 05 1884 og gik tæt på Oddense.

Ole Grau
9800 Hjørring
E-mail: ole . grau snabel stofanet dk

Fra : Reinert

Dato : 19-11-05 22:29

Tak for dette "hint". Jeg vil søge videre i ned- og opadgående linier.

mvh

Re

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 20-11-05 17:16

Søren Christian Trampedach er født 11.09.1863 i Sdr.Viborg Sogn, vi har hele
Trampedach slægten i bogform, min mand lavede bogen i 1982. Hvis du ønsker
yderligere oplysninger så sig til.
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach