Hvad skal vi gøre???
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 19-11-05 13:44

Hej NG

Sagen er at vi gennem et stykke tid har haft en, tror vi, tam hunkat til at
komme ved os med jævne mellemrum... Når vi har haft dørene til at stå åbne
er hun gået ind og lagt sig på sofaen og sove.. Vores egen kat, 7 år hunkat,
har tålt tilløberen, men heller ikke mere. Nu er det altså det at for ca.
2-3 uger siden afleverede tilløberen lige 4 killinger i vores fyrrum... Det
var nogle meget kælne og kontaktsøgende killinger, men vores gamle kat vil
overhovedet ikke komme i nærheden og springer på dem... Vi blev så enige om
at sætte killinger over i naboens lade (høloft) igen, da vi tror de er
blevet født derover... (de er ca. 11 uger da de kommer til os)... Men der
går ikke mere end knap én dag så er de 3 af dem tilbage og den 4. finder vi
i naboens gamle silo og tager den med hjem... Vi kan så godt regne ud at vi
ikke bare kan sætte dem ud... Moren er også forduftet... Vi vælger at de kan
være i fyrrummet og vi må prøve at komme af med dem.. Vi har nu været ved
dyrlægen og fået dem vaccineret og ormekurbehandlet og det er bare de
sødeste og mest kælne og trygge killinger. Vi har valgt at beholde én og er
nu igang med at få vores gamle og nye kat til at være sammen og det går
rimeligt.

Vores problem er nu at vi kan ikke finde nogen der er interesseret i
killingerne og vi syntes ikke der er et værdigt liv for dem at de skal være
ude i vores fyrrum.. De er alle meget kontaktsøgende og kælen. De elsker når
vores datter leger med dem.. De bruger kattebakken til UG...Men vi kan ikke
blive ved med at have dem... Hvad vil i gøre??? Vi har desperat brug for
hjælp... Har ringet til katteværnet i Aalborg, men de siger de ikke vil gøre
noget, da de ingen aftale med Brovst kommune har.. Så er der nogen der har
en god løsning så råb højt... Eller nogen der mangler nogen søde killinger..
Det er snart vinter og det bliver for koldt for dem der ude....

På forhånd tak for hjælpen...

Hilsen Heidi

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 19-11-05 17:44

> [...]
killinger..
> Det er snart vinter og det bliver for koldt for dem der ude....

Du må meget undskylde, jeg kender slet ikke til i Jylland (er faktisk
lidt stolt af at jeg ved Aalborg er i det jyske ) ... men der findes
noget der hedder Thy katteformidling, hvis ikke du bor aaaallt for langt
væk fra dem så kunne du prøve at ta' kontakt med dem.

Her er adressen:http:// www.thy-katte.dk

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-11-05 18:04

Først og fremmest tak på kattenes vegne fordi I prøver at gøre noget for dem

Derefter fortvivl ikke - det kan altså godt lade sig gøre at finde nye hjem
til huskattekillinger. Kontakt www.vildkat.dk og spørg om I må annoncere dem
der - det er et sted med mange brugere og kattene der finder typisk hurtigt
nye hjem.

Annoncer dem også på www.dba.dk - der når I også ud til en kæmpe stor gruppe
mennesker. Husk at knipse et par gode billeder af killingerne og sætte ved
bagge annoncer - det er efter min erfaring altafgørende for, om
interesserede melder sig. Husk også at oplyse hvilket køn de forskellige
killinger har og hvilke vacciner/ormekur de har fået.

Held og lykke med det!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Husk endelig at tage et lille beløb for dem - fx. 100 kr/stk. så de
ikke ender som slangefoder.

Fra : Jonas

Dato : 22-11-05 13:07

Hej,

Dyrenes beskyttelses internat i Hjørring kunne være en mulighed?

Adressen er www.fals.dk

Jonas