en lille overraskelsesmadkurv
Fra : Kim Schulz

Dato : 19-11-05 10:54

hejsa
Jeg vil over og overraske et vennepar med en lækker madkurv her til
middag) men kunne godt bruge et par forslag til hvad der skal i den.
De har lige fået et barn for få uger siden så det skal nok være noget
rimeligt sundt men også fuld af energi.

Jeg har tænkt på i hvert fald at bage et godt rustikt grov-bondebrød og
så nok lave en blandet grøn salat til med lidt forskelligt (nogen
ideer?) i til at give smag og fylde.
Der ud over måske noget kogt kyllingebryst/filét som kan puttes over
salaten.

Men hvad mere ? der må gerne være en masse forskelligt...så laver jeg
bare lidt mindre af de enkelte ting.

Fra : Margrete Johansen

Dato : 20-11-05 09:18

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
[...]

Hej Kim.

Hvor er det en god idé - en rigtig vennetjeneste.

Brød er godt og godt smør.
Salat med ruccola, tørrede tomater, avokado, rå porrer i fine snitter og
peanuts og så en karakterfuld oliedressing.
En paté - postejting, som kan holde et par dage.
Røget fisk af en slags.
God ost.
Og så, de mangler en kage. En med masser af mums, æbler og marcipan for
eksempel.

Og så tillykke med den lille ny.

Hilsen Margrete

Fra : Hanne Christensen

Dato : 20-11-05 14:30

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Kim
Det lyder som en meget fin ide. Måske skal du være opmærksom på, at en
ammende mor skal passe på med at spise for stærkt krydret mad. Det kan give
barnet mavekneb. Jeg og min datter fik f.eks. problemer, hvis jeg spiste rå
løg, porrer og frisk frugt, især i de første par måneder.

vh
Hanne

Fra : Margrete Johansen

Dato : 20-11-05 19:32

> [...]
> give barnet mavekneb. Jeg og min datter fik f.eks. problemer, hvis jeg
> spiste rå løg, porrer og frisk frugt, især i de første par måneder.

Hvis der var noget om den snak - så ville tamilbabyer ha' kronisk ondt
alle
steder hele tiden.

Hilsen Margrete

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-11-05 18:49

> [...]
> kan give barnet mavekneb. Jeg og min datter fik f.eks. problemer,
> hvis jeg spiste rå løg, porrer og frisk frugt, især i de første par

Der har jeg heldigvis frie hænder da hun ikke ammer barnet pga.
manglende brystmælk.