GeForce 6600GT det rigtige valg?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-11-05 10:13

Hej NG

Jeg oplever at de nyeste spil i min næsten 2 år gamle computer ikke kan køre
med fulde detaljer, så jeg er nødt til at skrue spilinstillingerne ned til
medium eller low (spil som FIFA06 og NFS Most Wanted Demo).

Jeg forestiller mig at et nyt grafikkort som GeForce 6600 GT (8x AGP) ville
hjælpe betydeligt, se min computers nuværende konfiguration nedenunder:

HARDWARE
CPU: P4 3.0 GHz HT (Hyperthreading)
RAM: 1 GB (type?)
Grafikkort: GeForce FX 5600XT 128 mb DDR SDram
HDD: 120 + 300 GB ATA133 - 7200 rpm

SOFTWARE
Windows XP Home Edition

Har jeg ret i, at flaskehalsen (ved nyere spil) er grafikkortet, og at et
GeForce 6600GT vil hjælpe en del på det?

Mvh

Emil

Fra : Nicolai

Dato : 19-11-05 11:40

> [...]
>

> Har jeg ret i, at flaskehalsen (ved nyere spil) er grafikkortet, og at et
> GeForce 6600GT vil hjælpe en del på det?

Det er uden tvivl dit fx5600 som er flaskehalsen - det er IKKE imponerende,
og yder faktisk som et ti4200, som var en klassiker for 4 år siden ;)

Et 6600gt er klart det rigtige valg - intet andet kort giver mere for pengene
i øjeblikket.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-11-05 17:28

> Det er uden tvivl dit fx5600 som er flaskehalsen - det er IKKE
> imponerende, og yder faktisk som et ti4200, som var en klassiker for 4 år
> siden ;)

Jeg var ikke klar over at FX5600 var SÅ ringe :(

> Et 6600gt er klart det rigtige valg - intet andet kort giver mere for
> pengene i øjeblikket.

Men det er jo godt, så er det jo afgjort.

Tak for hjælpen Nicolai!

Mvh

Emil

Fra : Nicolai

Dato : 19-11-05 17:56

> Jeg var ikke klar over at FX5600 var SÅ ringe :(

Heller ikke her da jeg i tidernes morgen udskiftede mit dejlige ti4200 med
sådan et.

Glæd dig.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 19-11-05 23:58

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var ikke klar over at FX5600 var SÅ ringe :(

Det er da ikke ringe - der findes bare noget der er bedre ....
Se hvor længe du har klaret dig med det og fsv. kunne
stadigvæk hvis ikke du stillede større krav.
I øvrigt har jeg aldrig oplevet så mange problemer med
et grafikkort som netop med 6600 GT uanset mærke.

Fra : Martin

Dato : 20-11-05 01:19

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> wrote in message
> I øvrigt har jeg aldrig oplevet så mange problemer med
et grafikkort som netop med 6600 GT uanset mærke.

Hej - kan du være mere specifik?
Mvh Martin

Fra : Nicolai

Dato : 20-11-05 09:39

> [...]
> I øvrigt har jeg aldrig oplevet så mange problemer med
> et grafikkort som netop med 6600 GT uanset mærke.

Fejl 40. Resten af markedet har ikke?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-05 10:52

"Nicolai" wrote

> Fejl 40. Resten af markedet har ikke?
Jowda

Men dem der har problemer har også typisk en underdimensioneret PSU

- Peter

Fra : Nicolai

Dato : 20-11-05 10:54

> Jowda
>
> Men dem der har problemer har også typisk en underdimensioneret PSU

Og det er da også en fejl 40.

Fra : Søren Larsen

Dato : 20-11-05 12:09

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er da også en fejl 40.

Lige et tillægs spørgsmål, hvad så hvis man kun har en AGP *4
Ved godt det vil sløve det lidt, men det er da bedre end mit TI4200, er det
ikke, man vil da mærke en mærkbar forskel, ikke sandt

MVH

Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-05 12:35

"Søren Larsen" wrote

> [...]
> det
> ikke, man vil da mærke en mærkbar forskel, ikke sandt

Du skulle gerne kunne _se_ forskel

Lige en detalje
6600GT ligger på mellem 12- til 1800 kroner på edbpriser
Der er et Sapphire X800GT (AGP) på vej til undertegnede (1700 + fragt)

Du kan læse mere om det her
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/atiradeonx800gt/7.html

- Peter

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-11-05 00:23

> Fejl 40. Resten af markedet har ikke?
Træls du ikke har været mere aktiv det seneste år så,
mange tusinder kunne have haft glæde af dine evner,
selv producenterne.

Fra : Nicolai

Dato : 21-11-05 11:10

Så byt det.

> Træls du ikke har været mere aktiv det seneste år så,
> mange tusinder kunne have haft glæde af dine evner,
> selv producenterne.

Du har fuld returret, så det kan aldrig blive dit problem som slutkunde.

Fra : Esben

Dato : 22-11-05 00:52

> Fejl 40. Resten af markedet har ikke?

Jeg har haft 2 defekte 6600gt - begge Aopen, købt med et par måneders
mellemrum.

--
Esben

Fra : Nicolai

Dato : 22-11-05 08:14

> Jeg har haft 2 defekte 6600gt - begge Aopen, købt med et par måneders
> mellemrum.

Måske du så skulle se om de 20 andre producenter kunne gøre det bedre? :)

Jeg har installeret 6 asus - ingen probs

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-05 10:42

Hans M. Pedersen wrote:
> I øvrigt har jeg aldrig oplevet så mange problemer med
> et grafikkort som netop med 6600 GT uanset mærke.

Mine to virker glimrende.. og de er endda passivt kølede.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Nicolai

Dato : 21-11-05 11:10

> Mine to virker glimrende.. og de er endda passivt kølede.
>
> // Hans

Samme her. HØRT.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-11-05 17:55

> [...]
>
> // Hans
> --
> Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne

Nu ved jeg ikke hvad du hentyder til med det, men du kunne
jo starte med at feje for egen dør og bringe id for det indlæg
du quoter hvis du går så meget op i netetikette

I øvrigt vil jeg fastholde min påstand. Jeg siger jo ikke der ikke
er nogen der ikke dur men at der har utrolig mange børne-
sygdomme med det kort. Jeg skulle selv købe først på året
i år og valgte kortet fra da der konstant dukke problemer
op omkring dette kort over flere måneder.
Det er ubestridelige facts Prøv at skrive "problem 6600GT"
på Google så bliver du ikke færdig med at læse de næste
par uger.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-11-05 18:22

Hej

Hans M. Pedersen wrote:
> Det er ubestridelige facts Prøv at skrive "problem 6600GT"
> på Google så bliver du ikke færdig med at læse de næste
> par uger.

Der er flere grunde til at du får så mange hits på det. Til dels er
6600GT jo nærmest en defacto-standard og har været det siden det kom på
markedet for et års tid siden. Hvis der virkelig var så mange problemer
med kortet, så ville det ikke være solgt i de kvanti det er blevet.

Når jeg så læser en del af indlæggende omkring problemerne, så minder de
ufattelig meget om de problemer jeg havde med mit 6800GT kort.
Grafikkortet fejlede dog intet. Det var mit forældede bundkort som var
skyldneren. En meget stor del af dem der opgraderer deres gamle AGPx4
maskine vælger et 6600GT kort og mon ikke mange af deres problemer
skyldes en kombination af nyt og gammelt. Mange bundkort som bestykkes
med 6600GT kortet i dag kunne jo i udviklingsfasen slet ikke testes med
mere end GF4 da det var det hurtigste.

Jeg tilslutter mig også den skare som melder positivt ud om kortet og
vil kun anbefale det til alle som skal have noget i den prisklasse som
det nu ligger i. Jeg byggede en maskine til en god bekendt og dengang
var kortet så nyt, at vi måtte vente på at få det leveret til PCIe og
mig bekendt har der ingen problemer været.

Et faktum mere for at din påstand om ugevis læsning ikke holder er også,
at alle som skriver "ingen problem" i et tilfældigt forum også kommer
med i din søgning.

Og til sidst så kan grafikproblemer jo skyldes alt fra strømforsyningen
til ham der sidder ved tastaturet. Det viser masser af indlæg her i
gruppen og i andre fora tydeligt. Det er faktisk sjældent, at det rent
faktisk er grafikkortet der er defekt.

Fra : Nicolai

Dato : 21-11-05 19:30

> I øvrigt vil jeg fastholde min påstand. Jeg siger jo ikke der ikke
> er nogen der ikke dur men at der har utrolig mange børne-
> sygdomme med det kort. Jeg skulle selv købe først på året

Jeg har aldrig hørt om det før du nævnte det.

> Det er ubestridelige facts Prøv at skrive "problem 6600GT"
> på Google så bliver du ikke færdig med at læse de næste
> par uger.

Jeg gider ikke google det men har den påstand, at evt. børnesygdomme er
udryddet for længst, hvorfor det er absolut bedste køb i øjeblikket.

Fra : Hans

Dato : 21-11-05 19:55

Nicolai wrote:

> Jeg har aldrig hørt om det før du nævnte det.

> Jeg gider ikke google det men har den påstand, at evt. børnesygdomme
> er udryddet for længst, hvorfor det er absolut bedste køb i
> øjeblikket.

Meget af støjen omkring 6600GT er dels at det er så populært, og dermed
udbredt, men ikke mindst at IMHO er nVidia ikke den skarpeste kniv i skuffen
til at lave drivere og software til deres produkter. Man ved aldrig hvad der
venter når en ny udgave kan hentes på deres site.

Hans

Fra : Nicolai

Dato : 21-11-05 20:58

> [...]
> skuffen til at lave drivere og software til deres produkter. Man ved aldrig
> hvad der venter når en ny udgave kan hentes på deres site.

Jeg bruger aldrig andet end WHQL-certificerede drivere, og har (nok) derfor
aldrig oplevet problemer.