Inkassosag
Fra : jes

Dato : 17-11-05 17:19

Hvordan skal man forholde sig hvis der dukker regninger op, ud af det
blå, fra henholdsvis et firma (Home Entertainment) og et inkassofirma
(Alektum A/S). Det drejer sig selvfølgelig om den samme fordring, det
sjove er at rykkerens betalingsfrist er 14 senere end inkasso brevets.

Jeg har aldrig handlet med eller bestilt noget hos pågældende firma. Har
de krav på at jeg reagerer?

mvh
Jesper

Fra : Peter

Dato : 18-11-05 17:42

"jes" <s9611595@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg har aldrig handlet med eller bestilt noget hos pågældende firma. Har
> de krav på at jeg reagerer?

Krav på? Det tror jeg nok ikke. Men for din egen skyld bør du skriv tilbage
og meddele at du intet skylder og begrundelsen for det.

Behold en kopi af brevet. Det er ikke nødvendigt at sende det anbefalet.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel