Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken lysmåling bruger i mest (nikon DSL~
Fra : Jakob

Dato : 18-11-05 16:41

Jeg vil da egentlig gerne vide hvilken lysmåling i bruger mest,
spotmåling, matrix eller centervægtet ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Claus Smith

Dato : 18-11-05 17:30

Bruger mest Center og matrix

Claus Smith

Fra : Jakob

Dato : 18-11-05 17:32

In article <437e01dc$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
claussmith@mail1.stofanet.dk says...
> Bruger mest Center og matrix

Hvornår bruger du hvad og hvorfor :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-11-05 18:02

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil da egentlig gerne vide hvilken lysmåling i bruger mest,
> spotmåling, matrix eller centervægtet ?
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob

Dem alle sammen.

Spotmåling bruger jeg hvis der er tale om en lille lys ting mod en mørkere
baggrund (eller omvendt)
Centermåling i samme tilfælde som ovenstående, dog hvor objektet fylder
noget mere.
Matrix til normale forhold.

Og brug eksponeringskompensation flittigt.

MVH
Thomas

Fra : Jakob

Dato : 18-11-05 19:45

In article <437e08f9$0$41137$14726298@news.sunsite.dk>,
sass@'sletdette'mail.tele.dk says...

> Og brug eksponeringskompensation flittigt.
>
> MVH
> Thomas

ok tak for dit input thomas

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-11-05 11:44

Jakob wrote:
> Jeg vil da egentlig gerne vide hvilken lysmåling i bruger mest,
> spotmåling, matrix eller centervægtet ?

Mest spotmåling, men oftest er jeg slet ikke bevidst om, hvilken, der er
valg. Jeg kaster næsten altid et blik på histogrammet og kompenserer med
EVkompensation, hvis ikke histogrammet ser ud, som jeg vil have det.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 19-11-05 12:54

In article <437f0246$0$8876$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spamhater@nowhere says...

> Mest spotmåling, men oftest er jeg slet ikke bevidst om, hvilken, der er
> valg. Jeg kaster næsten altid et blik på histogrammet og kompenserer med
> EVkompensation, hvis ikke histogrammet ser ud, som jeg vil have det.

OK, tak for dit input.

--
Venlig hilsen

Jakob