Gratis legesager.....
Fra : A. Knudsen

Dato : 10-06-01 19:53

Hej !

Ud over det sædvanlige legesager til katte, er der også andre ting, som mine
går bananas over.....

Som f.eks. en helt almindelig sugerør, den kan Tøsen bruge timer på. På
vores parketgulve er det vildt sjov at drøne henad, når sugerøret er "
fanget ", så springer hun op i luften, og laver mange forskellige
dansetrin....
Det kan hun bruge flere timer på.
Hun er så kær, når hun går rundt med sugerøret i munden, som var det en
cigar.

Et kinderæg. Hvis plasticet inden i skilles , så er den alletiders legetøj.
Hjemme hos os hedder det : Æggeskallen.
Hvis vi siger; Tøsen, hvor er æggeskallen ?
Så står munden ikke stille, før den er fundet frem. Dernæst bruges til til
at apportere med. Vi kaster den af sted, hun henter den tilbage. Hun
miaver, til den er kastet afsted på ny......

Har I lign. oplevelser, hvor de har noget , som de er helt pjattet med ?
Måske kunne vi andre få " nye " ideer.

Hilsen Anya.
________________________________
Den lykkelige ejer af Oscar og Tøsen !

Fra : Cindie

Dato : 10-06-01 20:36

Hejsa

> Har I lign. oplevelser, hvor de har noget , som de er helt pjattet med ?
> Måske kunne vi andre få " nye " ideer.

En avis som ligger udfoldet på gulvet er bare et stort hit hos Pjevs. Han er
der med det samme og så på en eller anden måde ligger han under avisen, så
man kun kan se halespidsensom lige vipper lidt. Det ser så sødt ud. Men
noglegange så fræser han gennem stuen og stopper oven på avisen og så
nærmest glider han gennem stuen overn på den.

Vinpropper er også sjove at lege med, sammenkrøllet papir eller evt en
papirkurv, papruller eller bare en wcrulle. (det har jeg prøvet at komme
hjem til hvor hele hytten var sneet inde med papirsnuller, noget værre noget
at støvsuge op)

En ting som også er sjov er at man binder en bamse fast til en elastik og
hænger den fra en krog fra loftet. Det ser eget sjovt ud at den så fiser og
hopper gennem luftet og katten nærmest flyver efter bamsen. Men dog skal man
lige se efter katten, det dur ikke at den hænger sig selv.

Jeg plejer også gerne når jeg går på genbrug og kigge lige bamserne igennem,
igennem rødekors har jeg blandande fundet en perfekte bamse som Pjevs
elsker. En slidt kylling som han elsker at gå tur med. Han sover noglegange
med den og så den så har fået en omgang bank, ligger han og slikker den
uldtot som kyllingen har oven på hovedet. Men når jeg ryster kyllingen så
giver den sådanne piplye fra sig og det er Pjevs meget imporneret over.

mvh Cindie pg Pjevs

citat: "I henhold til legenden har en kat ni liv. Den strejfer i tre og
bliver i tre."

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 10-06-01 21:10

Hejsa

Neo har en lille hoppebold, som han elsker at lege med. Den kaster vi også
afsted, Neo henter den og aflevere den næsten igen *G* Han sidder derefter
og venter på at den bliver kastet afsted igen.
Hvis ikke vi gider at kaste den, så er det næstbedste han ved at trille den
ned af trappen i entreen *G* og så hente den op igen. (gad vide hvad vores
udlejer synz om den larm)

Dixie's ynglingslegetøj er en af de der fiskestænger, med en mus i snoren.
Den kan hun få laaaaaaaaaaaaaaaang tid til at gå med. Hvis vi ikke lige
gider at lege fiskestangsmus med hende, hænger vi den hen over sofaen og det
er åbentbart også vældigt sjovt *G* Og ja vi får jo en griner af det
samtidig med.

Ellers gælder det for dem begge at et sammenkrøllet lille stykke papir er et
alletiders bytte.

Joan

Fra : Kis & Paul

Dato : 10-06-01 23:28

Joan skrev:
> ned af trappen i entreen *G* og så hente den op igen.

Det samme gør Basja ( 7 år) med en hasselnød.
Gider hun ikke trappen, går hun rundt med hasselnødden i munden...taber den
( til "stor" overraskelse for sig selv)...la'r den trille lidt og angriber
så...stormer rund... og fanger under store udfoldelser igen nødden.
Ciko (hund) kigger med STOR overbærenhed på legen...og venter tålmodigt til
Basja har leget færdig...så hun kan spise hasselnødden :-0

Kirsten

Fra : x

Dato : 10-06-01 21:54

Chinnies bedste legetøj
der er ikke noget sjovere end at få mig til at kaste sølvpapirkugler
hvorefter hun spæner efter dem sætter sig og venter på at fjolset
kommer og kaster dem tilbage igen.
Eller en lang snor med knude på enden, som er enormt sjov at jage
altså kun hvis jeg drøner rundt i lejligheden med den efter mig.
Jeg tror nok at jeg er Chinnies bedste legetøj.
Jeg føler mig som en af de gennemhullede bolde med mad inden i
Jeg er god at leje med, og så giver jeg mad.
MVH
Jensen

Fra : janni

Dato : 10-06-01 22:14

Kira ELSKER sit kinderæg... Det er bare det bedste stykke legetøj. Hvis det
stod til hende, ville hun apotere 1000 gange på en dag

Men ellers er min finger stikkende halvt ud under dynen et Hit, hun kan
bliver fuldstændig vild!!!

Fra : Mimi

Dato : 11-06-01 08:27

Hej
Mine katte er vilde med at lege med alt det de ikke må.
Derudover er min ene kats ynglingslegetøj et stykke sammenrullet papir formet
med en hale. Den kaster vi så, hvorefter katten styrter efter den og henter den
tilbage til mig. Kaster jeg den ikke med det samme lægger han sig til rette ved
mine fødder og venter tålmodigt. Gider jeg ikke mere, så tager han bare papiret
og går ind til min mand og sætter sig ved hans fødder indtil der er gevindst.
mvh Mimi

Fra : Gitte J.L

Dato : 11-06-01 09:07

En Kelloggs Cornflake-kasse, der flyder på gulvet, er nok indtil videre en af de
største successer her. Jeg har skåret to runde huller i den, og når der ikke er
tørfoder i den, så fylder kattene selv pelsmus, hoppebolde osv. i kassen, for at
kunne fiske dem op igen. Der kan gå en hel del tid med det... musen ned i
kassen, musen fanges, musen fiskes op igen og musen stoppes omstændeligt ned i
kassen igen. Hvorefter det hele begynder forfra.
- Gitte

Fra : Katrine

Dato : 11-06-01 15:30

"A. Knudsen" skrev d. 10-06-01 19:53 dette indlæg :

> [...]

> miaver, til den er kastet afsted på ny......
>
> Har I lign. oplevelser, hvor de har noget , som de er helt pjattet med

Alle jer der har gode ideer kan i ikke skrive det som et tip? - Jeg har
nu haft kat i en måned og har efterhånden fundet ud af hvad, som er
sjovt at lege med, men til andre og nye katte ejer, kunne det måske være
dejligt med sådan en samling af gode tips.

Hilsen Katrine og Blip

http://www.kandu.dk/

Fra : Bodil Nielsby

Dato : 12-06-01 13:04

Min hankat Basse synes bl.a., det er sjovt at lege i stof, han laver
tunneller under dugen på spisebordet (lidt irriterende, når der står glas
fremme) og det er nærmest umuligt at komme til at skifte lagen på sengen,
han kræver at få mange svingture som "katten i sækken" .

Fra : Tina

Dato : 12-06-01 18:38

Min kat plejer at stjæle nødder fra sliskålen i løbet julen de ruller jo
fantastisk!!! ARGH

Tina

Fra : DBJ

Dato : 12-06-01 19:52

Vatpinde !!!!!!!!
Vores hunkat Kittie elsker simpelthen at gå på badeværelset og hugge
vatpinde fra krukken.
De kan så bruges til at smide under døren etc. hvor man rigtig kan lege
fangeleg med dem.

Dennis og Kirsten

Tina <tina@tk.k-net.dk> skrev i en news:9g5k6i$ghe$1@eising.k-net.dk...

Fra : Tina