E-Mail
webnoob 5265
Hvor/hvordan tester jeg SMTP + SSL ??
Fra : GRISEN

Dato : 17-11-05 22:08

Mail opsætningen på min mobiltelefon sender mails på port 25, men det er ikke helt standard SMTP.
Jeg gætter på, at det er SSL krypteret, men det kan jo gøres på mindst 2 måder.
Man kan benytte STARTTLS metoden, eller man kan åbne en SSL tunnel og sende SMTP igennem den.
Derudover skal man vælge at logge ind på SMTP serveren med loginnavn/password - men det kan min mobiltelefon vist ikke.

Jeg blir nok nødt til selv at lave en mail server til projektet...
Jeg vil bare gerne være sikker på, hvad jeg skal lave.
mutemail.com supporterer begge metoder, og min mobiltelefon kan tilsyneladende godt snakke med den.

Jeg håber nogen her har kendskab/adgang til en server der kører SMTP med SSL og vil hjælpe mig med projektet...
Jeg skal bare have lov til at sende et par mails, og så skal jeg vide hvilken metode serveren benytter.
Det skal forresten være port 25.... min mobil kan ikke andet.

Andre forslag/ideer er også velkomne.

*
Jan
Nokia N70

Fra : GRISEN

Dato : 17-11-05 22:36

On Thu, 17 Nov 2005 22:07:49 +0100, GRISEN <fjern_grisen@grisen.org> wrote:

>Derudover skal man vælge at logge ind på SMTP serveren med loginnavn/password - men det kan min mobiltelefon vist ikke.

Kan vælge !!!
Ikke skal vælge...