Æv
Fra : Ejvind Faerk

Dato : 17-11-05 18:26

Jeg anvender Outlook 2003 og IE 6.0***+sp2.
Nu har det gået godt uden problemer gennem et år, men i dag skete der det,
at jeg pludselig ikke kan sende fra min udbakke! Det eneste jeg mener jeg
har "pillet ved" er, at jeg har sat vinge ved "use HTTP 1.1 via
proxyforbindelser", i "internetforbindelser" "slet filer", (alt efter råd
fra min banks hotline), samt endelig slettet en del dobbeltadresser fra mit
adressekartotek.

Er der nogen der kan hjælpe her? (Det plejer der jo at være når jeg tigger
om assistance)

mvh Ejvind

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 17-11-05 18:47

Jeg burde vel lige anføre, at jeg modtager e-mails tilsyneladende uden
probs.

Ejvind

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-11-05 19:33

Den 17-11-05 18.26 skrev Ejvind Faerk følgende:

> Nu har det gået godt uden problemer gennem et år, men i dag skete der det,
> at jeg pludselig ikke kan sende fra min udbakke!

Får du en fejlmeddelelse, når du prøver?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 17-11-05 20:12

Nej - ingen fejlmeddelelse- den kommer bare ikke af sted.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-11-05 13:37

Ejvind Faerk skrev:

> Nu har det gået godt uden problemer gennem et år, men i dag
> skete der det, at jeg pludselig ikke kan sende fra min
> udbakke!

Modtager du mails o.k.?

Virker resten af din netforbindelse? (fx din browser)

Prøv evt. at køre guiden internetforbindelse igen - tjek at din
udgående postserver er sat korrekt.

NB: "Æv" er ikke nogen god overskrift. Havde der været lidt flere
indlæg i gruppen, ville jeg næppe have læst dit indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 19-11-05 20:43

Hej Jensn G.

Overskrift! Jeg troede lige jeg var så smart. Nå, det var jeg så ikke.

Virker resten?..... Ja. Jeg modtager fint mails, og kan se (vistnok) de
hjemmesider jeg ønsker. Men...flere dage tilbage "systemgendannelse" virker
ikke. Jeg kan ikke "besvar", og jeg kan ikke komme af med "ny mail" Den/de
forbliver urokkeligt i "Udbakke" Ny mailopsætning ændrer intet. Jeg har
gennemgået min mail-opsætning, uden positivt resultat. Jeg er helt "på
herrens mark".

Men... jeg har også før "klovnet". Kan jeg håbe på assistance?

m.v.h. Ejvind

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-05 23:45

Ejvind Faerk skrev:

> Overskrift! Jeg troede lige jeg var så smart. Nå, det var
> jeg så ikke.

Det er smart at bruge en overskrift der fortæller noget om
indholdet. På den måde kan læsere bruge overskriften til at afgøre
om det er et indlæg der er værd at læse.

Se evt. siden her for en forklaring:
<http://www.usenet.dk/netikette/larm.html>

NB: Mens vi er ved det tekniske - det er lettere at læse dine svar,
hvis du citerer lidt af det foregående indlæg før du kommenterer
det. Du kan se teknikken anvendt i dette indlæg samt i Kim
Ludvigsens svar. Den er forklaret nærmere her:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

> Virker resten?..... Ja. Jeg modtager fint mails, og kan se
> (vistnok) de hjemmesider jeg ønsker. Men...flere dage tilbage
> "systemgendannelse" virker ikke. Jeg kan ikke "besvar", og
> jeg kan ikke komme af med "ny mail"

Hvordan er din mailkonfiguration (navn på ind- og udgående
postserver, portnumre, indstillinger for sikker forbindelse/sikker
adgangskode)

I Outlook 2000 kan det tjekkes via menuen: Funktioner => Konti =>
(vælg konto) => Egenskaber.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 20-11-05 08:46

"overskrift der fortæller noget om
indholdet."
OK - (men jeg har ikke rigtig fundet ud af hvordan jeg citerer. Er det Ctrl
C, og derpå derpå Ctrl V i besvarelsen?)

"Hvordan er din mailkonfiguration (navn på ind- og udgående
postserver, portnumre, indstillinger for sikker forbindelse/sikker
adgangskode)"

Min konfiguration står som den hele tiden har gjort. vip.cybercity.dk i
både indgående og udgående. Det skal det være. Der er i øvrigt ikke sket
ændringer her, i forhold til da det virkede.

Jeg har prøvet med at opsætte en ny konto. (uden resultat)
Jeg har prøvet at geninstallere hele min Office. Jeg modtager fint alle
mails, men de jeg prøver at sende bliver stædigt hængende. Som det ses her,
kan jeg godt sende fra OE. Ved "Test af kontoindstillinger" meldes heller
ingen fejl, og jeg modtager som jeg skal en testmail om dette.

Ejvind Færk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-05 11:05

Ejvind Faerk skrev:

> OK - (men jeg har ikke rigtig fundet ud af hvordan jeg
> citerer. Er det Ctrl C, og derpå derpå Ctrl V i besvarelsen?)

Nej - Outlook Express (OE) kan selv inkludere citatet. De ved mere
i oe-gruppen <news:dk.edb.internet.software.mail+news>, men jeg
tror at du kan klare problemet ved at kigge her:
<http://usenet.dk/info/msoe.html#d0e522>

Det er en side der handler om opsætning af OE 5, men jeg tror ikke
det er ændret i OE 6.

> Min konfiguration står som den hele tiden har gjort.
> vip.cybercity.dk i både indgående og udgående. Det skal det
> være. Der er i øvrigt ikke sket ændringer her, i forhold til
> da det virkede.

O.k.

Jeg vil foreslå to ting:
Prøv dels at konfigurere et andet postprogram (fx Opera,
Thunderbird eller lignende) til at hente fra din Cybercity-konto.
Hvis det virker, må problemet ligge lokalt i OE.

Prøv at sætte en alternativ mailkonto op i OE (fx til at hente fra
Gmail eller Hotmail eller lignende).
På den måde kan du tjekke om OE stadig kan hente mails.

> Jeg har prøvet med at opsætte en ny konto. (uden resultat)
> Jeg har prøvet at geninstallere hele min Office. Jeg modtager
> fint alle mails, men de jeg prøver at sende bliver stædigt
> hængende.

Det lyder lidt som et specifikt OE-problem. I så fald skal du nok
spørge videre i OE-gruppen (dk.edb.internet.software.mail+news).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 24-11-05 18:23

Jens Gyldendenkærne - indtil nu, tak for din hjælp. Jeg er i færd med at
flytte bopæl, så jeg har ikke haft tid til at følge dine råd. Jeg prøver
dem efter flytningen, og giver det ikke resultat, returnerer jeg her til NG.

mvh. Ejvind Færk

Fra : Nørd

Dato : 24-11-05 11:09

>har sat vinge ved "use HTTP 1.1 via
> proxyforbindelser", >

Fjern det flueben.

P.

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 24-11-05 18:25

Fluebenet har fjernet sig selv (???) Ingen ændring!

mvh. Ejvind Færk