Matador Location.
Fra : Brizz

Dato : 17-11-05 16:50

Den gade hvor skjerns magasiner og banken ligger. Hvilken by og gade er
det optaget i?
Har søgt på bla matadoronline.dk men ingen held.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-11-05 17:01

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote in message
> [...]
> det optaget i?
> Har søgt på bla matadoronline.dk men ingen held.

Hej Brian.

Så vidt jeg ved er det kulisser der er opbygget i Valby, i Nordisk Films
studier.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-11-05 18:06

Den 17-11-05 17.00 skrev Aragorn Elessar følgende:

> Så vidt jeg ved er det kulisser der er opbygget i Valby, i Nordisk Films
> studier.

Jeg mener at huske, at i hvert fald nogle scener er optaget i Roskilde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-11-05 18:45

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Jeg mener at huske, at i hvert fald nogle scener er optaget i Roskilde.

Det fine hotel i Korsbæk er udefra den tidligere postgård, nu bankfilial i
Ringsted.

Per V.

Fra : -USH-

Dato : 17-11-05 23:39

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg mener at huske, at i hvert fald nogle scener er optaget i
> Roskilde.

Jeg har ikke hørt om Roskilde, men ved at de har filmet i Køge.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-11-05 02:08

Den 17-11-05 23.38 skrev -USH- følgende:

> Jeg har ikke hørt om Roskilde, men ved at de har filmet i Køge.

Jeg blander måske tingene sammen. Roskilde er vist det "rigtige" Korsbæk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-11-05 11:36

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Jeg blander måske tingene sammen. Roskilde er vist det "rigtige" Korsbæk.

Det er en udpræget opfattelse. Lise Nørgaard siger selv, at Korsbæk er
en typisk købstad, men naturligvis bærer præg af Roskilde, hvor hun
selv voksede op. Og at det er en fejl, når folk prøver at regne ud,
hvem i Roskilde en given person i Korsbæk er en kopi af, for sådan er
det ikke.

Men hun lyver muligvis for ikke at komme i fedtefadet.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kun sammen kan vi lukke kunder hver især."
The RockBear. ((^)) - Ole, salgschef

Fra : The Nameless Dude

Dato : 18-11-05 14:35

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> [...]
> det ikke.
>
> Men hun lyver muligvis for ikke at komme i fedtefadet.

Jeg mener at kunne huske i et TV program engang at de sagde at Korsbæk
var opbygget af flere andre småbyer rundt i landet, kirken set et sted,
rådhuset et andet osv og da det hele var kombineret sammen så havde
de byen: Korsbæk, en rigtig idyllisk by.

--
The Nameless Dude

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-11-05 18:10

"The Nameless Dude" <nom@il.adress> wrote in message
> [...]
> rådhuset et andet osv og da det hele var kombineret sammen så havde
> de byen: Korsbæk, en rigtig idyllisk by.

Ja, som jeg allerede har nævnt (glemte jeg at sænde det?) ligger "Hotel
Postgaarden" i Ringsted.

Per V.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 18-11-05 08:20

-USH- wrote:

> Jeg har ikke hørt om Roskilde, men ved at de har filmet i Køge.

Scenen, hvor en af Agnes unger falder i dammen, er optaget i St. Magleby
på Amager. Sikkert det nærmeste brugbare vandhul.

--
Magnus Dreyer dinsdale@diku.dk
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene

Fra : Mr. D

Dato : 18-11-05 20:14

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rundt ude i rummet i Star Wars.
> Jeg undrer mig mere over at man en gang imellem hører et symfoniorkester.

simon

Fra : N. Christensen

Dato : 17-11-05 18:09

> Så vidt jeg ved er det kulisser der er opbygget i Valby, i
> Nordisk Films studier.

Korrekt. Man kan se billeder af det i den bog som der er udgivet
om Olsen Banden i forbindelse med deres sidste stik i 1998.

'Skide godt Egon!' mener jeg at bogen den hedder.

--
N. Christensen

Fra : Jan Andersen

Dato : 17-11-05 19:58

On Thu, 17 Nov 2005 18:08:31 +0100, "N. Christensen"
<isonick@gmail.com> wrote:

>Korrekt. Man kan se billeder af det i den bog som der er udgivet
>om Olsen Banden i forbindelse med deres sidste stik i 1998.
>
>'Skide godt Egon!' mener jeg at bogen den hedder.

Der findes også et stort flot billede af gaden i en bog der bare
hedder "Olsen Banden" udgivet i 1981.

På billedet kan man se at de byggede Rådhusuret for enden af gaden,
foran Korsbæk bank, ifbm. optagelserne til "Olsen-Banden Går I Krig."

Til venstre kan man se "Tøjhuset" og til højre "Damernes Magasin",
uden tage, og NF's studier er tydelige i baggrunden.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 20-11-05 16:21

> Har søgt på bla matadoronline.dk

Ikke godt nok, hehe

Se disse sider:
http://www.sandrewmetronome.dk/matadoronline/Tidende/saga2.html
http://www.sandrewmetronome.dk/matadoronline/Tidende/saga3.html

Der kan du læse om kulissebyen og nogle af de byer, hvor mange scener er
filmet.
Hovedgaden (Algade) er ren og skær kulisse, som flere andre også har nævnt.

God læselyst.

Leonardo Schirripa

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 30-11-05 11:35

Leonardo Schirripa skrev:

> Hovedgaden (Algade) er ren og skær kulisse, som flere andre også har
> nævnt.

Så vidt jeg husker det, kan man se det i et enkelt klip, hvor de får
overkanten af kulissen (uden tag) med i billedet et kort øjeblik.

Jacob
--
"There are two ways of constructing a software design. One way is to
make it so simple that there are obviously no deficiencies. And the