Jeg har lige købt en musemåtte af glas. Ka~
Fra : torben

Dato : 17-11-05 11:04

Hej.

Jeg har lige købt en Icematgear Mousepad Glass 2nd Edition.
En musemåtte af glas.
Men selv med de Padsurfer som fulgte med, påsat på musen så kommer der en
skrabelyd når jeg kører med musen på Mousepad'en af glas.
Desuden føles musen ikke spor glat at kører på Mousepad'en. Således skraber
musen hen over glasset og endag på en lidt rå og lidt ujævn måde.
Det var ikke lige det, jeg regnede med ville ske, da jeg købte mousepad'en.
Kan alt dette ikke gøres bedre.
Eller er det bare virkelig SÅ dårligt at bruge glasmåtte?

Hilsen
Torben

Fra : Max

Dato : 17-11-05 11:26

Hej Torben

> Eller er det bare virkelig SÅ dårligt at bruge glasmåtte?

Efter min mening er en glasmåtte en ubrugelig ting, men bliver
da kold af at bruge den. Min mening er at der findes kun en
musemåtte der dur, nemlig den gummimåtte med det påklæbede
stof man kan få overalt til en tier.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-11-05 16:02

"Max" skrev i en meddelelse

> Min mening er at der findes kun en
> musemåtte der dur, nemlig den gummimåtte med det påklæbede
> stof man kan få overalt til en tier.

Eller endu bedre - som man får smidt i nakken gratis med reklamer på mange
steder - jeg har efterhånden et stak, som jeg bruger til alle PC'er i
huset - og de opfylder deres formål fortrinligt

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 17-11-05 11:33

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev

> [...]
> mousepad'en.
> Kan alt dette ikke gøres bedre.
> Eller er det bare virkelig SÅ dårligt at bruge glasmåtte?

Nej, det bliver ikke bedre ;.).

Har brugt samme type muse"plade" i flere år og vil nødig undvære den. Men
til sagens kærne, så den lyd du omtaler, den er helt naturlig når du bevæger
plast oven på glas, uanset om den mus er alm. eller optical og pladen skal
føles lidt ru, ellers vil en optical mus ikke fungere optimal (er der nogen
som vist påstår), men det korte af det lange, at du kan prøve at sætte noget
filt på din mus og se om det hjælper på det, men om musen så vil fungere
ordentligt ved jeg ikke.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Frydenlund

Dato : 17-11-05 13:57

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

> [...]
> prøve at sætte noget filt på din mus og se om det hjælper på det, men om
> musen så vil fungere ordentligt ved jeg ikke.

Har du ikke vendt den forkert så?

Min icemat er helt glat på overfladen og der er ingen skærende lyd.

Nicolai

Fra : FedeDorit

Dato : 17-11-05 12:11

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mousepad'en.
> Kan alt dette ikke gøres bedre.
> Eller er det bare virkelig SÅ dårligt at bruge glasmåtte?

Du skal sætte teflontape på musefødderne.Så glider den ubesværet henover
uden mislyde.
IceMat´en kan du holde glat ,ved jænligt at komme lidt sulfosæbe på,fordele
det ligeligt over hele pladen og skylle det af med MEGET varmt vand og lad
den tørre af sig selv.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-11-05 13:13

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> "torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal sætte teflontape på musefødderne.Så glider den ubesværet henover
> uden mislyde.

Øhh.. padsurfer *ER* teflontape.

Icemats er ikke andet end gejl til en vanvittig overpris.

Hvis man så sætter sig ned og tænker lidt på hvordan en optisk mus virker,
så er glas lige præcis det dummeste man kan sætte den på. Nok er det icemats
ikke helt gennemsigtige, men det lys som går igennem er tabt og spildt for
musen.

Skal man ofre lidt penge på en god måtte, så er en QcK måtte og teflon et
godt bud.

Fra : Frydenlund

Dato : 17-11-05 13:55

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> wrote in message

> [...]
> så er glas lige præcis det dummeste man kan sætte den på. Nok er det
> icemats ikke helt gennemsigtige, men det lys som går igennem er tabt og

Ikke helt? Min er slet ikke gennemsigtig, så jeg forstår ikke hvad du vil
frem til?

> Skal man ofre lidt penge på en god måtte, så er en QcK måtte og teflon et
> godt bud.

Mit setup med en icemat virker fremragende.

Nicolai

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-11-05 17:43

"Frydenlund" <nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke helt? Min er slet ikke gennemsigtig, så jeg forstår ikke hvad du vil
> frem til?

Nogle er.

Fra : Frydenlund

Dato : 17-11-05 14:04

"torben" <spamfri@spamfri.dk> wrote in message

> [...]

> Desuden føles musen ikke spor glat at kører på Mousepad'en. Således
> skraber musen hen over glasset og endag på en lidt rå og lidt ujævn måde.

Jeg brugte min egen teflon, så kender ikke de pads der fulgte med. Men min
kører jævnt og glat, uden mislyde. Meen, det er vigtigt at holde pads og
måtte meget ren, da ellers det mindste skidt laver mislyde. Den er meget
følsom over for snavs, birkes, krummer og ling. ;)

> Det var ikke lige det, jeg regnede med ville ske, da jeg købte
> mousepad'en.
> Kan alt dette ikke gøres bedre.
> Eller er det bare virkelig SÅ dårligt at bruge glasmåtte?

Det lyder mærkeligt. Hvis du sørger for nogle gode pads og holder det rent,
så burde det fungere godt. Jeg vil ikke undvære min glasmåtte.

> Hilsen
> Torben

Nicolai

Fra : michael bs

Dato : 18-11-05 10:11

"Frydenlund" <nfl05*REMOVE*@tnb.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder mærkeligt. Hvis du sørger for nogle gode pads og holder det
> rent, så burde det fungere godt. Jeg vil ikke undvære min glasmåtte.

Hvad gør den så meget bedre end en alm. musemåtte, at du ikke vil undvære
den?
Bare nysgerrig, da jeg ikke kender glasmåtter. Af tråden fremgår at der er
nogle ulemper i form af pris, rengøringskrav mm. Hvad er den store fordel
så? Altså hvis man har en trådløs optisk mus?

mvh Michael

Fra : torben

Dato : 18-11-05 12:19

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
> Hvad er den store fordel så? Altså hvis man har en trådløs optisk mus?
>
> mvh Michael

Hej

Jeg tror at det her i tråden er lidt uvist om hvor godt optisk mus virker
på glasmåtte, men det er sagt at lyset "taber energi" på en glasmåtte. Jeg
formoder ikke at jeg gider bruge glasmåtte i det hele taget, efter min egen
erfaring at dømme. Men glasmåtte generelt så er det noget lort og ikke værd
at spilde sine penge på lyder det som om, her i tråden (også her fra mig!)
Jeg har også læst i pcworld for ikke så langt tilbage, i en lille artikel,
at en glasmåtte skulle være godt, jeg tror bare ikke længere på det.
-
Torben

Fra : Frydenlund

Dato : 18-11-05 12:50

> Jeg tror at det her i tråden er lidt uvist om hvor godt optisk mus virker
> på glasmåtte,

Ja, gad vide om det har en snert af "religion" i sig.

> men det er sagt at lyset "taber energi" på en glasmåtte.

Det har jeg aldrig hørt eller set noget omkring. Jeg ved ikke om det var
nogle "børnesygdomme", men det er bestemt ikke tilfældet på de icemat man
køber i dag. Så det er udelukket.

> Jeg formoder ikke at jeg gider bruge glasmåtte i det hele taget, efter min
> egen erfaring at dømme. Men glasmåtte generelt så er det noget lort

Hvorfor er det noget lort ligefrem?

> og ikke værd at spilde sine penge på lyder det som om, her i tråden (også
> her fra mig!)

Ja, hvis man ikke har råd, kan man da lige så godt købe noget billigere.

> Jeg har også læst i pcworld for ikke så langt tilbage, i en lille
> artikel, at en glasmåtte skulle være godt, jeg tror bare ikke længere på
> det.

Jamen, det kan da aldrig handle om tro. Du siger du taler af erfaring, så
enten ved du eller også ved du ikke. Jeg sidder med min glasmåtte lige nu,
teflonpads på en MS mus og det fungerer perfekt. Ingen mislyde, ingen ujævn
overflade og ingen fejl.

Så jeg er da spændt på at høre præcis, hvorfor du mener glasmåtte generelt
er noget lort.

> -
> Torben

Nicolai

Fra : Kim S

Dato : 18-11-05 17:26

> [...]
> Jeg har også læst i pcworld for ikke så langt tilbage, i en lille
> artikel, at en glasmåtte skulle være godt, jeg tror bare ikke længere på

På jobbet har vi måttet skifte fra alm. optisk til lasermus, da de optiske
på vores borde farede fra det ene hjørne af skærmen til det andet, og
vi ville ikke have måtter oven på bordet, som er noget formica-overflade.
Lasermusen kører fint på den overflade.

Mvh, Kim

Fra : Frydenlund

Dato : 18-11-05 13:00

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote in
message news:437d9a9a$0$1827$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad gør den så meget bedre end en alm. musemåtte, at du ikke vil undvære
> den?

Da jeg valgte at købe min, fik jeg umiddelbart disse fordele:

Stor overflade, afkølende funktion fra glasset og ingen modstand når man
bevæger musen.

Jeg har ikke oplevet nogle fejl mht opdatering og lign.

> Bare nysgerrig, da jeg ikke kender glasmåtter. Af tråden fremgår at der er
> nogle ulemper i form af pris, rengøringskrav mm. Hvad er den store fordel
> så? Altså hvis man har en trådløs optisk mus?

Jeg er hysterisk med mus og funktion. Jeg bruger ikke trådløse, fordi jeg
mener at vægten giver mindre mobilitet i bevægelserne. Så de store fordele
er det jeg har nævnt for oven.

Men i bund og grund handler det vel om hvad man kan leve med. Min eks har en
mus, hvor de 4 flader er så snavsede, at man kan mærke at musen hænger fast
i måtten. Det kan jeg slet ikke tåle. Den gang kuglemusen var det eneste man
kunne få, rensede jeg min mus og kugle hver anden dag. I dag tørrer jeg lige
måtten og skifter teflonpads og så kan musen ved et let skub, skøjte hen
over glasmåtten.

Ulempen er som sagt, at den er følsom overfor birkes, snavs og lign.

> mvh Michael

Nicolai

Fra : Max

Dato : 18-11-05 13:07

Hej

> Stor overflade, afkølende funktion fra glasset og ingen modstand når man

Og netop den afkølende funktion er noget dit håndled har meget
gavn af over en 10-20 år, men det kan jo være man kan tjene en
invaliderente ved det.

Mvh Max

Fra : Frydenlund

Dato : 18-11-05 16:58

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Og netop den afkølende funktion er noget dit håndled har meget
> gavn af over en 10-20 år, men det kan jo være man kan tjene en
> invaliderente ved det.

Altså, nu ender det jo snart med at blive ordfnidder, men hvad har det
håndleddet med det at gøre? Og når jeg siger afkølende, betyder det jo ikke
kold.

> Mvh Max

Nicolai

Fra : M. Jørgensen

Dato : 21-11-05 18:53

> [...]
>
> Og netop den afkølende funktion er noget dit håndled har meget
> gavn af over en 10-20 år, men det kan jo være man kan tjene en

Hmm Når en glasplade ligger i et rum på f.eks 22 grader hvor kold er den mon
så ?

/mogens

Fra : torben

Dato : 26-11-05 01:21

Hej

> Hmm Når en glasplade ligger i et rum på f.eks 22 grader hvor kold er den
> mon så ?
>
> /mogens

Jeg har fundet en mus frem - Wireless Optical Mouse 2.0 - Den har
tilsyneladende nogle "anderledes" Padsurfer's for den er pludselig blevet
acceptabel at køre hen ad glasmåtten.
Der er en meget stor forskel med den mus i forhold til de to eller tre andre
mus jeg prøvede på glasmåtten. Meget acceptabelt.
Men hold da -beep- det er koldt at arbejde på., rigtigt nok lige til
ekstreme museskader på ingen tid. Og jo glasmåtten havde vænnet sig længe
til almindelig rumtemperatur, den er skadelig kold alligevel.
For mig; glasmåtter er noget -beep-!
-
Torben