Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt hjælp til Coppermine
Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-11-05 21:16

Hej,

jeg har lige installeret coppermine, og sidder og kigger i alle
muligehederne.

jeg er logget ind som administratir bruger og har oprettet et album. Jeg
trykker upload, peger en fil ud og trykker fortsæt. Efter kort tid
oplyser den at filen er overført, og skal trykker fortsæt for at sætte
filen ind i albummet. Trykker fortsæt og en helt hvid skærm kommer.
Intet sker herefter.

Er der nogen, der umiddelbart kan spotte hvad jeg mangler af opsætninger?

Bo //

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-05 21:20

Bo Bjerre <post@fjernes-sidebanen.dk> wrote in news:437b9382$0$12109
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> Intet sker herefter.
>
> Er der nogen, der umiddelbart kan spotte hvad jeg mangler af opsætninger?

Jeg går ud fra du kører Linux når du ikke nævner andet.

Har du Imagemagik installeret?

Hvilke fileperms kører du på dine mapper i Coppermine installationen? Nogle
af mapperne skal så hut jeg hvisker sættes til 777 som der også nævnes i
installations readme'en.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-11-05 21:27

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg går ud fra du kører Linux når du ikke nævner andet.

Jeg ved ikke hvad min internetudbyder kører, men der er både mysql og
php på apparatet. Og det fungerer tilsyneladende, for jeg kan oprette
nye albums og nedlægge dem igen.

Jeg kører windows på min lokale maskine.

> Har du Imagemagik installeret?

Forstod på readme filen, at det ikke var nødvendigt. I givet fald: skal
programmet så ligge på min maskine eller hos udbyderen?

> Hvilke fileperms kører du på dine mapper i Coppermine installationen? Nogle
> af mapperne skal så hut jeg hvisker sættes til 777 som der også nævnes i
> installations readme'en.

Har sat til rwx for admin og r-x for andre

Bo //

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-05 22:47

> Jeg ved ikke hvad min internetudbyder kører, men der er både mysql og
> php på apparatet. Og det fungerer tilsyneladende, for jeg kan oprette
> nye albums og nedlægge dem igen.
>
> Jeg kører windows på min lokale maskine.

Åhh okay jeg gik ud fra du kørte Coppermine lokalt.

> Forstod på readme filen, at det ikke var nødvendigt. I givet fald:
> skal programmet så ligge på min maskine eller hos udbyderen?

Det skal ligge på den server der har coppermine, dvs. din udbyder i dette
tilfælde.

Jeg har kun rodet med Coppermine på min egen server så jeg ved ikke hvordan
det spiller med udbydere.

Jeg må melde pas. Andre har nok mere erfaring på det punkt.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-11-05 01:09

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> [...]
> hvordan
> det spiller med udbydere.
>
> Jeg må melde pas. Andre har nok mere erfaring på det punkt.

Jeg kører med et galleri hos en som udbyder hjemmeside plads, og jeg buger
til fordel masse tilføj funktionen, da jeg heller ikke altid kan få det
andet til at virke, du skal sørge for at lave store nok dimensioner for hvor
store din filer må være, er din fil f.eks 800x600 og du har sat coppermine
til at modtage maks 640x480 størrelse får du nogle problemer, det kan være
på det punkt du snakker om. Det er ikke helt sikkert hvordan det vil opføre
sig. Du skal sørge for at have rette filstørrelsesperms. osv. Når jeg bruger
masse tilføj funktionen uploader jeg en mappe med måske 230 billeder og
venter til det er ordnet, imens opretter jeg albummet det skal være i og
måske hvis der er brug for det en kaetegori, når så mappen er uploadet for
den en _CHMOD_777 for at give tilladelse til coppermine og så er det bare at
vælge mappen som amn har uploadet til mappen albums på serveren og vælge det
album de skal ligge ig trykke tilføj, så står den og arbejder og når den så
er færdig, så er du klar.

Mvh
Simon