Recession Festival
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-11-05 20:46

Hej,

jeg skriver lige lidt forsinket om Recession Festivallen i Aarhus. Jeg var
der fredag d. 4. November for at hoere noget Electronica.

Det er en fed festival! Var der andre der var der?

Af bands jeg fik hoert:

Acustic. Var ret fedt live, jeg koebte deres CD til festivallen men har
ikke lyttet ret meget endnu

System (tidligere Future3). En ret rodet affaere. Jeg havde ellers store
forventninger til dem.

Pita. Det var fedt! Nok ikke noget for enhver smag, men jeg har lyttet til
meget industrial, saa det gjorde ikke noget for mig at det var lidt
stoejende.

Fennesz. Virkeligt fedt live! Han spillede baade paa hans elektroniske gear
samt guitar. Ham kan jeg kun anbefale hvis han skulle komme forbi i
naerheden af dig.

Link med festivalinformation:
http://www.recession.dk/

--
Now Playing:
rumpistol - vuggelise

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-11-05 21:39

Thomas Jespersen wrote:
> jeg skriver lige lidt forsinket om Recession Festivallen i Aarhus. Jeg var
> der fredag d. 4. November for at hoere noget Electronica.
> Det er en fed festival! Var der andre der var der?

Jeg ved ikke om det som sådan var en del af Recession-festivallen, men
jeg var til Tosca-koncerten på Train den 5. Og dét var saftsuseme en fed
koncert - 3+ timer i træk med en groovy blanding af house, dub,
piano-klimteri og mere dub.

> Af bands jeg fik hoert:
> Acustic. Var ret fedt live, jeg koebte deres CD til festivallen men har
> ikke lyttet ret meget endnu

Deres? Er Acustic ikke "kun" Jesper Skaaning? Jeg har hans (første?)
albums "Acustic No. 1" og "Star Quality" billigt til salg (smid mig en
mail hvis du er interesseret

> System (tidligere Future3). En ret rodet affaere. Jeg havde ellers store
> forventninger til dem.

Jeg var ikke klar over at Future 3 var stoppet som "band". Mit indtryk
var at System F3 var deres sideprojekt med de ting de releasede på
nettet. Jeg har kun set dem live 2 gange og der var det IMHO ret fedt
(hvis man er til stilen).

> Fennesz. Virkeligt fedt live! Han spillede baade paa hans elektroniske gear
> samt guitar. Ham kan jeg kun anbefale hvis han skulle komme forbi i
> naerheden af dig.

Har aldrig hørt ham(?) live - faktisk kun hørt Fennesz ifm. det lille
"Light" EP-project som blev udgivet sammen med Hazard og Biosphere.
Hvordan var stilen? Mod det ambiente eller ...?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-11-05 23:16

On Thu, 17 Nov 2005 21:38:48 +0100, Kim Jensen wrote:

> [...]

> jeg var til Tosca-koncerten på Train den 5. Og dét var saftsuseme en fed
> koncert - 3+ timer i træk med en groovy blanding af house, dub,

Tosca ville jeg gerne have set, men jeg "kom til" at købe 5 CDer til
Recession så der var ikke råd alligevel.

> Deres? Er Acustic ikke "kun" Jesper Skaaning? Jeg har hans (første?)
> albums "Acustic No. 1" og "Star Quality" billigt til salg (smid mig en
> mail hvis du er interesseret

Jo, min fejl. Kun en person.

> Jeg var ikke klar over at Future 3 var stoppet som "band". Mit indtryk
> var at System F3 var deres sideprojekt med de ting de releasede på

Muligt du har ret.

> Har aldrig hørt ham(?) live - faktisk kun hørt Fennesz ifm. det lille
> "Light" EP-project som blev udgivet sammen med Hazard og Biosphere.
> Hvordan var stilen? Mod det ambiente eller ...?

Ja, klart ambient, med guitar og computer. Sådan som det lød live var det
lidt henad Kreidler hvis du kender det band. Hans plade "Venice" får en
meget god omtale, jeg må hellere investere.

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-11-05 23:18

Thomas Jespersen wrote:
> Tosca ville jeg gerne have set, men jeg "kom til" at købe 5 CDer til
> Recession så der var ikke råd alligevel.

Hehe - ja, nogle gange må man jo prioritere

> [...]
> lidt henad Kreidler hvis du kender det band. Hans plade "Venice" får en
> meget god omtale, jeg må hellere investere.

Ok - det kan være jeg skulle kigge lidt nærmere på det...