Billeje - ta' bil med over grænsen
Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 16-11-05 16:58

Er der nogen der er klar over, om det er tilladt at køre ind i et andet
land
i en lejet bil? Eller om det muligvis er forskelligt fra selskab til
selskab
og fra land til land.

Jeg skal til Marokko i december og havde tænkt at leje en bil i spanske
Jerez de la Frontera, og kan ikke lige finde noget på
biludlejningsfirmaerne
om, hvorvidt der er restriktioner á lá ovennævnte.

mvh
Stig

Fra : Holst

Dato : 16-11-05 17:06

Stig Hartvig Nielsen wrote:

> [...]
> land
> i en lejet bil? Eller om det muligvis er forskelligt fra selskab til

Det er i hvert fald forskelligt fra selskab til selskab og måske også
fra land til land. Det kan måske også være forskelligt fra kontrakt til
kontrakt.

> Jeg skal til Marokko i december og havde tænkt at leje en bil i spanske
> Jerez de la Frontera, og kan ikke lige finde noget på
> biludlejningsfirmaerne
> om, hvorvidt der er restriktioner á lá ovennævnte.

Ring til dem eller send dem en mail og få det klarlagt.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-11-05 21:51

"Stig Hartvig Nielsen" <hartvig@wmr.dk> wrote in message

> [...]
> Jerez de la Frontera, og kan ikke lige finde noget på
> biludlejningsfirmaerne
> om, hvorvidt der er restriktioner á lá ovennævnte.

Du må gerne poste løsningen på spørgsmålet, når du når så langt.

Mener, dog da jeg kiggede på noget ligende for nogle måneder siden, at
færgen til Afrika var noget dyrene end jeg umiddelbart havde regnet med.

Jesper

Fra : Ole Damgaard

Dato : 17-11-05 18:20

Kære Stig.
Efter erfaringer fra en række biludlejningsselskaber tør jeg godt
sige, at det er næsten generelt at udlejningen gælder indenfor
landets grænser (bortset fra EUlandene).
Derudover er min oplevelse det samme som Jespers - det er dyrt at få
bilen med over Gibraltarstrædet.
Derfor er mit råd at leje bil i Marokko (det er formentlig Tanger - du
ankommer til). Lej ved et af de pålidelige internationale selskaber -
f.eks. Holiday autos, der også har i Tanger Lufthavn - og du kan
bestille i forvejen på nettet og der er ingen problemer med
forsikringer o.a. det andet som kommer til, hvis du går til et af de
lokale billigselskaber.
mvh ole

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 24-11-05 20:34

Jeg har skrevet til fire biludlejningsfirmaer i Jerez de la Frontere, og
spurgte om man måtte tage en bil med til Portugal, Gibraltar og Marokko,
hvis man lejede bil hos dem - og her er de fire svar:

Carjet: Her må man gerne ta' bilen med til Portugal og Gibraltar. Ikke til
Marokko.

Europe Rent A Car: Man må ikke køre udenfor Spanien.

Holiday Autos: Man må godt køre til Gibraltar og Portugal - under
forudsætning af, at man giver besked om det på forhånd - og lige stiller
en
ekstra garanti på 300 Euro.

Avis: Man må gerne smutte til Portugal og Gibraltar - men under ingen
omstændigheder Marokko.

Så jeg vil gøre som Ole og andre foreslog: Leje min bil i Marokko i stedet
for

mvh
Stig