Hvor køber jeg en trimme-kam med skær??
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 13:22

Kære gruppe,

Kan nogen af jer fortælle mig, hvor jeg kan købe en trimme-kam med skær til
en perserkat?

Den trimmekam med skær, som jeg har set hos en veninde (som ikke ved hvor
kammen er købt) ligner en række tænder bestående af ca. 15 stk. J-lignende
tænder, som er sat på skaft ved toppen af J-et og buen af J-et er den man
forsigtigt kører ned under en filtret knude, som - når man forsigtigt reder
igennem knuden - skærer hårene over.

Den er lidt genial syntes jeg, og sådan en vil jeg gerne forære mine
forældre, som har lidt problemer med at få klippet filtret pels af deres
perserkat - som i forvejen er bundhysterisk over at blive børstet.

Jeg ser frem til jeres svar!

De venligste potedask fra
"mor" til 4 katte )
Annie

Fra : Antiqua

Dato : 16-11-05 13:41

Hej Annie

Jeg har netop i dag invisteret i en sådan skærekam, den har jeg købt
i Tropeland v. Riiskov. Men jeg ved at bla. Maxi-Zoo forhandler dem.

Er glad for at høre om gode erfaringer med kammen, da selv den
nemmeste pels kan få en filter indimellem.

Camilla

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 16-11-05 17:06

"Annie" <inni(snabela)grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forældre, som har lidt problemer med at få klippet filtret pels af deres
> perserkat - som i forvejen er bundhysterisk over at blive børstet.

Jeg har netop spurgt min dyrlæge om sådan en kam og han frarådede mig at
bruge den. Han sagde at når man kører kammen igennem pelsen kan man løfte
huden (når man får fat i en pelsknude) og skære i kattens hud. Så han ville
ikke råde mig til at bruge den. Og jeg stoler selvfølgelig på at min dyrlæge
ved bedst .
Istedet bruger jeg en meget skarp saks og klipper så forsigtigt knuderne af
istedet for. Ikke en nem opgave men hellere det end en kat med sår

Linda

Fra : Anette

Dato : 17-11-05 01:36

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Istedet bruger jeg en meget skarp saks og klipper så forsigtigt
> knuderne af istedet for. Ikke en nem opgave men hellere det end en
> kat med sår

Måske kan du gøre som jeg gør på mine langhårede hunde (mine katte er
korthårede og filtrer ikke - dejligt )
Jeg reder pelsen igennem med kam, møder jeg en filteret "knot", filterer jeg
det jeg kan op med fingrene, skubber kammens tænder så langt ind under
knotten ( mellem hud og filterknot) jeg kan og klipper over kammen. Saksen
kommer på den måde ikke så tæt på huden at man risikerer at klippe eller
ridse i huden.
MIn yngste hund mener der skal tygges, og leges med kammen, samtidg med at
hun ræser rundt på ryggen, så den metode er ren og skær nødvendighed her i
huset

/ Anette

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 11:18

> Kære gruppe,
>
> Kan nogen af jer fortælle mig, hvor jeg kan købe en trimme-kam med skær
> til en perserkat?

> Jeg ser frem til jeres svar!
>
> De venligste potedask fra
> "mor" til 4 katte )
> Annie

Kære Antiqua, Linda og Anette,

Tusind tak for jeres svar - og gode råd.

En perserkat har en særdeles blød og tæt pels, hvorfor det er svært for mine
gamle forældre at styre deres elskede "Lillepige", når hun skal børstes godt
igennem - specielt når pelsen er filtret.

Det er stadigvæk den specielle J-kam jeg beskrev med skær, jeg leder efter -
så er der nogle der kender til den, ville jeg blive glad for en
tilbagemelding derom.

Vores egen udeløbende norske skovkat børster og friserer vi flere gange om
dagen, for at hendes pels ikke filtrer. Vi bor i Jylland; men mine forældre
i København - for ellers ville vi inderligt gerne selv tage hen til dem og
trimme "Lillepigens" pels.

Dyrlægen har netop taget 600 kr. for at barbere pelsen væk i "armhulerne" på
katten - under fuld bedøvelse. Så jo, jeg savner at have en dyrevenlig
veninde derovre, så katten kunne slippe for den omgang igen.

Kærlig hilsen
Annie

Fra : Anette

Dato : 17-11-05 21:09

Annie wrote:
> Det er stadigvæk den specielle J-kam jeg beskrev med skær, jeg leder
> efter - så er der nogle der kender til den, ville jeg blive glad for
> en tilbagemelding derom.

Jeg har set dem i dag hos Maxizoo i Odense
og Loppetjansen har da også flere forskellige med skær - har jeg lige
opdaget

http://loppetjansen.dk/catalog_products_with_images.php?listing=&page=11

/ Anette

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-11-05 21:43

> [...]
> på katten - under fuld bedøvelse. Så jo, jeg savner at have en dyrevenlig
> veninde derovre, så katten kunne slippe for den omgang igen.

Jeg har en du gerne må få (udfiltringskniv 6 blade) . Jeg forstår mig ikke
på at bruge den.
Ved ikke hvor i landet du bor. Men jeg kan da sende den til dig.

Nina

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 14:46

"Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en du gerne må få (udfiltringskniv 6 blade) . Jeg forstår mig ikke
> på at bruge den.
> Ved ikke hvor i landet du bor. Men jeg kan da sende den til dig.
>
> Nina

Hej Nina,

Jeg bor i Århus-egnen - og min mor i København. Hvis du ikke bor for langt
fra mig - vil jeg gerne købe den af dig)

Hilsen Annie

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-05 17:14

> Jeg bor i Århus-egnen - og min mor i København. Hvis du ikke bor for langt
> fra mig - vil jeg gerne købe den af dig)
>
> Hilsen Annie
Jeg bor nærmere din mor
Skal ikke betale for den. Send mig en privat mail med adressen, så skal jeg
putte den i posten en af dagene.
mail at tendertribes dot dk

Nina

Fra : Tina M.

Dato : 21-11-05 08:00

Annie wrote:
> "Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> skrev i en
> meddelelse news:437ceb33$0$41142$14726298@news.sunsite.dk...

Hej Annie

Kan varmt anbefale Janni på Købenahvns Dyrehospital (kattepensionen). Hun
klipper persere og andre katte UDEN bedøvelse for ca. 250-300 kr. - det er
meget flot, og katten lider absolut ingen nød
Det kunne måske være noget for dine forældre....

Mvh

Tina
www.heart-and-soul.dk
killinger til salg

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 13:21

"Tina M." <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget flot, og katten lider absolut ingen nød
> Det kunne måske være noget for dine forældre....

Kære Tina,
Det var dejligt at få af vide - det bliver nemlig en af deres jule gaver -
et gavekort til Københavns Dyrehospital!
Tusind tak for din oplysning!
Mange venlige hilsner fra
Annie